آفتاب

نهاوندیان سلام رئیس جمهور را به مراجع عظام تقلید رساند/حمایت مراجع از دولت

نهاوندیان سلام رئیس جمهور را به مراجع عظام تقلید رساند/حمایت مراجع از دولت

آیت الله صافی گلپایگانی با اشاره به زحمات و برنامه های دولت برای حل مسایل و مشکلات مردم، گفتند: اطلاع داریم که دولت نسبت به مسایل مردم اهتمام، دغدغه و دلسوزی دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، ایشان در دیدار رییس دفتر رییس جمهوری، با بیان اینکه مردم مطلع هستند که دولت با چه مشکلاتی دست به گریبان است، گفت: برخی از مسایل و مشکلاتی که امروز مطرح می شود، از سابق برای این دولت باقی مانده و گرفتاری های دولت را زیاد کرده است، اما نباید نسبت به حل آنها ناامید بود و باید با انگیزه کسب رضایت ائمه معصومین(ع) و امام زمان(عج) نسبت به مرتفع کردن آنها همت کنیم.

آیت الله صافی گلپایگانی توجه و اهتمام به تقویت دینی و جهات اسلامی و کمک به عظمت دین را ضروری دانستند و با بیان اینکه همه ما باید در این خصوص فعالیت کنیم، اظهار امیدواری کردند با توفیقات الهی و کمک حضرت حق، انشاءالله بتوانیم هم در زمینه حل مشکلات و هم در جهت اعتلای دین مبین اسلام گام برداریم.

محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهوری نیز با اشاره به عملکرد و برنامه های دولت برای اجرای طرح های عمرانی و توسعه کشور، گفت: دولت نسبت به حل مشکلات مردم اهتمام ویژه ای دارد و تمام مساعی خود را در این زمینه بکار خواهد بست.

نهاوندیان با ابلاغ سلام دکتر روحانی به سفر قریب الوقوع رییس جمهوری به استان قم اشاره کرد و گفت: برنامه ها و طرح های ویژه ای برای توسعه استان در نظر گرفته شده که در سفر رییس جمهوری اعلام خواهد شد.

رییس دفتر رییس جمهور با اشاره به شرایط دنیای امروز و رفتارهای غیرانسانی و وحشیانه گروه های تروریستی نظیر داعش، گفت: دنیا تشنه پیام های رحمانی از اسلام است و امروز وظیفه جمهوری اسلامی ایران این است که این پیام را از دین و از نگاه اسلام به جهانیان برساند.

نهاوندیان همچنین به ارتباط وثیق دولت با مرجعیت و حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: دولت یازدهم نظرات و دیدگاه های مراجع و روحانیت را در تصمیم گیری های خود لحاظ می کند.

 

پیشرفت های دولت در زمینه های اقتصادی، درمانی و پزشکی مؤثر و ملموس است


آیت‌الله مکارم شیرازی با ابراز رضایت از روند مذاکرات هسته‌ای، تصریح کردند: مسأله مذاکرات تا به حال به صورت آبرومند پیش رفته و دعا می‌کنیم این مذاکرات به صورت آبرومند ادامه یابد، چه این مذاکرات به موفقیت برسد، چه موفقیتی حاصل نشود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت ،ایشان در دیدار با رییس دفتر رییس‌جمهوری ضمن تمجید از عملکرد دولت گفتند: کارهای خوبی در دولت یازدهم انجام شده است، در مسایل اقتصادی گام‌های مؤثر و مفیدی برداشته شده و در زمینه مسایل درمانی و پزشکی پیشرفت‌ها مؤثر و ملموس است، البته مشکلاتی نیز وجود دارد که امیدواریم با همت دولتمردان، مرتفع شود.
آیت‌الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مخالفتش با پرداخت یارانه نقدی از ابتدای شروع این طرح افزودند: دولت و مجلس باید دست در دست هم بدهند تا بتوانند معضل یارانه‌ها را که آثار سوئی بر اقتصاد کشور داشته است، حل کنند.
ایشان با تأکید بر حفظ و صیانت از ارزش‌های اسلامی، خاطر نشان ساختند: اگر پسوند «اسلامی» از «جمهوری» گرفته شود دشمنان به راحتی ایران را خواهند بلعید. لذا باید در مسایل فرهنگی ارزش‌های اسلامی را همواره مد نظر قرار داد.
آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به برگزاری کنگره ضدتکفیری با حضور صدها اندیشمند از کشورهای اسلامی در قم برای مواجهه با خطر گروه‌های تروریستی نظیر داعش، تصریح کردند: ریشه تفکر تکفیری با کار فرهنگی و فکری خشکانده می‌شود و باید در این زمینه فعال بود.
ایشان با ابلاغ سلام به رییس‌ جمهوری، از استان قم به عنوان مرکز دینی فراکشوری و پناهگاه شیعیان و خاستگاه انقلاب ، یاد کرده و پرسش‌هایی پیرامون طرح‌های عمرانی استان نظیر طرح‌آبرسانی به این شهر مطرح کردند.
رییس دفتر رییس‌جمهور نیز در این دیدار با ابلاغ سلام دکتر روحانی، به سفر قریب‌الوقوع رییس‌ جمهوری به استان قم اشاره کرد و گفت: استان قم جایگاه ویژه‌ای در برنامه‌ریزی‌های کشوری دارد و دولت تلاش می‌کند، راه‌های ارتباطی و مواصلاتی قم را به استان‌های همجوار تسهیل کند که از آن جمله می‌توان به راه‌اندازی، راه‌آهن سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان ظرف سه سال آینده اشاره کرد.
دکتر نهاوندیان با تشریح برنامه‌های دولت در ایجاد رونق اقتصادی و طرح نظام سلامت، گفت: توجه به زیرساخت‌های اقتصادی و زیست‌محیطی، نظیر تأمین آب مورد نیاز همه استان‌ها از وظایف حاکمیتی است که دولت به دنبال اجرای آنهاست.
رییس دفتر رییس‌جمهور با اشاره به برگزاری کنگره ضدتکفیری در قم ، انجام فعالیت‌های فرهنگی و فکری را در شناسایی تفکر سلفی و تکفیری، نیاز امروز جامعه بشری دانست و از عملکرد حوزه علمیه قم در این زمینه تجلیل کرد.
دکتر نهاوندیان همچنین با اشاره به تأکید دولت بر رعایت نظر مراجع و حوزه‌های علمیه در تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌سازی‌ها، آمادگی دولت برای شنیدن نظر روحانیت و حوزه‌های علمیه و مراجع در همه زمینه‌ها را اعلام کرد

 

ديدار با آیت الله شبیری زنجانی 
رییس دفتر رییس جمهور همچنين شامگاه پنجشنبه با حضور در بیت آیت الله شبیری زنجانی، با ایشان درخصوص مسایل جاری کشور گفت و گو کرد.در این دیدار دکتر محمد نهاوندیان با بیان اینکه دولت نظر همه مراجع را در تصمیم گیری های خود لحاظ می کند، به سفر آتی رییس جمهوری کشورمان به استان قم اشاره کرد و گفت: در این سفر طرح های عمرانی که منجر به حل مشکلات معیشتی مردم می شود، آغاز خواهد شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت ، آیت الله شبیری زنجانی نیز در این دیدار ، با ابلاغ سلام به رییس جمهور کشورمان گفت: اگر در کارها اخلاص وجود داشته باشد و از خداوند برای حل مشکلات کمک بخواهیم،ان شاءاالله مسایل و مشکلات مرتفع می شود.

 

نیت رییس جمهوری برای خدمت به مردم ایران خیر است/ خدمت به این مردم و کشور خدمت به امام زمان (عج) است
رییس دفتر رییس جمهور گفت: ایران به عنوان کشور مسلمان و شیعه، پرچمدار مبارزه با خشونت و افراطی گری است و تلاش می کند تا منادی اسلام رحمانی در جهان امروز باشد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت ،دکتر محمد نهاوندیان عصر پنج شنبه با حضور در بیت آیت الله وحید خراسانی، با اشاره به تلاش های دشمنان در ارائه چهره ای خشن و افراطی از اسلام تصریح کرد: سیاست دولت مبارزه با تفکری در منطقه است که می خواهد خشونت و افراط را به جای اسلام رحمانی و محمدی(ص) معرفی کند.
وی برنامه های دولت در بهبود کسب و کار و رونق اقتصادی را به منظور رفع مشکلات معیشتی مردم برشمرد و گفت: طرح های اقتصادی و عمرانی در استان قم با قدرت از سوی دولت یازدهم پیگیری می شود.
رییس دفتر رییس جمهور با ابلاغ سلام دکتر روحانی، به سفر قریب الوقوع رییس جمهوری به استان قم اشاره و اظهار امیدواری کرد که این سفر موجب آبادانی بیش از پیش استان شود.
دکتر نهاوندیان با تاکید بر اینکه نظرات و دیدگاه های روحانیت و مرجعیت در تدوین و سیاست گذاری های دولت لحاظ می شود، گفت: بدون تردید سفر دولت یازدهم به قم به تقویت مناسبات دولت با مراجع منجر خواهد شد.
آیت الله وحید خراسانی نیز در این دیدار گفتند: اسلام دین رحمت است و خداوند رحمان و رحیم بر همه کائنات حاکم است و پیامبر بزرگ اسلام نیز رحمه للعالمین می باشد.
ایشان گفتند: دستور شرع این است که باید با زبان مجامله با دشمتان سخن گفت و در نظر داشت که نباید به مقدسات دیگران تعرض کرد.
آیت الله وحید خراسانی با ابلاغ سلام متقابل به رییس جمهوری، خدمت به مردم و کشور را خدمت به ائمه معصومین(ع) دانستند و افزودند: نیت رییس جمهوری برای خدمت به مردم ایران خیر است من می دانم که دولت مسیر دشواری پیش رو دارد و برای شما و تمامی خدمتگزاران که خدمت به مردم را سرلوحه کار خود قرار داده اید همواره دعا می کنم و این کشور مملکت امام زمان (عج) است و خدمت به این مردم و کشور خدمت به امام زمان (عج) است.
ایشان با ابراز خرسندی از سفر رییس جمهوری به قم گفتند: امیدوارم این سفر منشاء خیر و برکت برای استان و در عین حال موجب تقویت بیش از پیش رابطه دولت با مرجعیت ، روحانیت و حوزه های علمیه شود.
آیت الله وحید خراسانی ضمن تقدیر از فعالیت های استاندار قم برای وی و مدیریت اجرایی این استان آرزوی موفقیت کردند.

 

2929

کد N735428

وبگردی