آفتاب

رئیس‌جمهوری پیشین فرانسه: یونان باید از منطقه یورو خارج شود

رئیس‌جمهوری پیشین فرانسه: یونان باید از منطقه یورو خارج شود

رئیس‌جمهوری اسبق فرانسه با بیان این که پیوستن یونان به منطقه پولی یورو در سال 2001 اشتباهی واضح بود، گفت: اقتصاد آتن تنها در صورتی بهبود می‌یابد که یونان از یورو خارج شود و به واحد پولی خود بازگردد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، والری ژیسکار دستن، رئیس‌جمهوری پیشین فرانسه اعلام کرد: یونان نمی‌تواند اقتصاد خود را بهبود بخشد؛ مگر این که واحد پولی خود را تغییر دهد و در نتیجه از منطقه یورو خارج شود و از وقوع بحرانی جدی‌تر جلوگیری به عمل آید.

وی خاطرنشان کرد که معتقد است اقتصاد یونان نمی‌تواند با واحد پولی قدرتمندی نظیر یورو پایاپای حرکت کند.

ژیسکار که در سال‌های 1974 تا 1981 ریاست‌جمهوری فرانسه را بر عهده داشت، گفت: موضوع اساسی که یونان باید آن را هم‌اکنون حل و فصل کند مربوط به بازپرداخت وام‌ها و بهره‌های بانکی نیست بلکه احیای اقتصاد این کشور است؛ امری که تنها از طریق استفاده از واحد پولی باارزش کمتر محقق می‌شود.

وی تصریح کرد: در سال 2001 این مساله کاملا اشتباه بود که به یونان اجازه داده شد تا به منطقه پولی بپیوندد. در آن زمان من مخالف این موضوع بودم و آلمانی‌ها نیز با این قضیه موافق نبودند. یونانی‌ها در یورو پذیرفته شدند زیرا سایرینی همچون دولت وقت فرانسه بر این موضوع اصرار داشتند.

انتهای پیام

کد N735029

وبگردی