آفتاب

آیت الله صافی گلپایگانی: احیاء کتب و حفظ آثار گذشتگان بسیار با اهمیت است ‌

آیت الله صافی گلپایگانی: احیاء کتب و حفظ آثار گذشتگان بسیار با اهمیت است ‌

آیت الله «لطف الله صافی گلپایگانی» از مراجع تقلید گفت: انتشار و احیاء کتب و حفظ آثار گذشتگان به ویژه آثار دینی و فرهنگی کشور بسیار با اهمیت است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قم، این مرجع تقلید روز پنجشنبه در دیدار «رضا صالحی» رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران افزود: تاریخ اسلام و کشور و سوابق اقوام و ملل همه در کتاب‌ها مذکور است و عالم و دانش و فنون مختلف و هنر اسلامی در کتابخانه‌هاست؛ باید آنها را به طور صحیح و کامل به نسل جدید و آیندگان منتقل نمود.

وی ادامه داد: البته باید افراد متخصص، دقیق و محقق با شما در این برنامه همکاری نموده تا بتوانید به بهترین نحو ممکن به مردم علم دوست این آثار را نشان دهید.

آیت الله صافی گلپایگانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود کتابخانه های مهم در بعضی از کشورها تصریح کرد: کشورهایی مانند هند، تونس و مراکش دارای کتابخانه های بزرگ و مهمی هستند که ارتباط با آنها بسیار مفید و ارزشمند می باشد و باید از سرمایه عظیم علمی آنها نیز استفاده کرد.

وی با ذکر خاطراتی از سفر خود به هندوستان در قبل از انقلاب گفت: بعضی از کتابخانه‌هایی که آنجا مشاهده کرده‌ام آن قدر بنده را تحت تاثیر قرار داد که واقعا نمی‌خواستم از آن محیط علم و کتاب بیرون بیایم و به دوستان می‌گفتم علم در اینجاست و باید آن را به دیگران منتقل کنیم.

رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، امروز در سفر به شهر مقدس قم با شماری از مراجع تقلید و علما در این شهر دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

انتهای پیام

کد N734839

وبگردی