آفتاب

لندن: در صورت نقض آتش بس اوکراین تشدید تحریم روسیه ضروری است

لندن: در صورت نقض آتش بس اوکراین تشدید تحریم روسیه ضروری است

وزیر امور خارجه انگلیس اعلام کرد: در صورتی که آتش‌بس در اوکراین نقض شود اتحادیه اروپا باید به دنبال اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فیلیپ هاموند، رئیس دستگاه دیپلماسی انگلیس پس از دیدار با روی ماشته، همتای پرتغالی خود در لیسبون اعلام کرد: تا زمانی که روسیه و جدایی‌طلبان سر ناسازگاری داشته باشند اتحادیه اروپا باید در قبال اعمال تحریم‌ها متحد بماند.

هاموند خاطرنشان کرد: اگر آتش‌بس در اوکراین نقض شود یا ما متوجه شویم روسیه با حسن‌نیت عمل نمی‌کند لازم است در نخستین اقدام به اتخاذ مواضعی روشن در مورد تمدید و تشدید تحریم‌ها ضروری است.

وی در ادامه تصریح کرد: این اقدام پیامی روشن را به روسیه ابلاغ می‌کند.

هاموند اعلام کرد: همه ما خواهان برقراری صلح هستیم اما باید بگویم که نشانه‌های کنونی خوب نیستند. پوتین خواهان آن شده که نیروهای اوکراینی در دبالتسفه تسلیم شوند که این خواسته با روح توافقات مینسک مطابقت ندارد و نشان‌دهنده مقاصد واقعی روسیه است.

روسیه و اتحادیه اروپا در روزهای گذشته یکدیگر را به خاطر موارد مختلف نقض آتش‌بس در اوکراین مورد اتهام قرار داده‌اند.

هاموند در رابطه با حمایت نظامی از اوکراین گفت که این مساله به هر یک از کشورها به طور جداگانه مربوط می‌شود. با این حال وی اعلام کرد که انگلیس قصد ندارد در حال حاضر اقدام به چنین حرکتی بکند.

انتهای پیام

کد N734825

وبگردی