آفتاب

جب بوش: به طور قطع در عراق اشتباهاتی رخ داده است

جب بوش: به طور قطع در عراق اشتباهاتی رخ داده است

برادر رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا که این روزها سودای ریاست‌جمهوری در سر دارد، به انتقاد از عملکرد جورج بوش در جنگ عراق پرداخت.

برادر رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا که این روزها سودای ریاست‌جمهوری در سر دارد، به انتقاد از عملکرد جورج بوش در جنگ عراق پرداخت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، جب بوش، برادر جورج بوش، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در پاسخ به پرسشی درباره بی‌ثباتی در خاورمیانه به موضوع عراق پرداخت و گفت: به طور قطع در عراق اشتباهاتی رخ داده است.

وی در ادامه اظهاراتش به دو نمونه از اقدامات نادرست دولت بوش در عراق پرداخت و گفت: استفاده از برخی ظرفیت‌های اطلاعاتی موجب شرمساری شد؛ استناد به اطلاعات درباره سلاح‌های کشتار جمعی که صحت نداشت، یکی از اشتباهاتی بود که در عراق روی داد.

وی اضافه کرد: عدم ایجاد شرایط امنیتی مناسب پس از سقوط دولت صدام اشتباه دیگربود، زیرا عراقی‌ها در آن دوران بیش از هر چیزی به امنیت نیاز داشتند.

جب بوش همچنین در بخش دیگری از اظهارات خود به رویکرد برادرش در قبال دموکراسی پرداخت و اشاره کرد: دولت‌ها و روسای جمهوری قبلی این تصور ساده‌انگارانه را داشتند که برگزاری انتخابات به معنای تشکیل دولت دموکراتیک است.

جب بوش در ادامه گفت: مشکل روسای جمهوری قبلی آمریکا این است که از دیدگاه آنها در جایی انتخابات برگزار شود، دموکراسی محقق خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، بوش در بخشی از اظهارات خود به مساله داعش اشاره کرد و گفت: لازم است آمریکا راهبردی محلی برای از میان بردن این گروه تروریستی ایجاد کند.

وی همچنین در اظهارات خود همچنین به انتقاد شدید از سیاست خارجی باراک اوباما، رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا پرداخت و دولت وی را غیرمصمم و غیرمنسجم قلمداد کرد.

بوش گفت: اقدامات و سیاست‌های کنونی دولت اوباما باعث شده دوستان و هم‌پیمانان این کشور اعتماد خود را نسبت به واشنگتن از دست بدهند. نقطه متناقض دوران ریاست‌جمهوری اوباما این است که او با شعار مشارکت بیشتر با جهان به میدان آمد اما در نهایت آمریکا را به کشوری کم‌تاثیرتر در جهان تبدیل نمود.

این کاندیدای بالقوه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به عقبه خانوادگی خود نیز پرداخت و گفت که بسیار خوش‌شانس است که در خانواده‌ای به دنیا آمده که اعضای آن سیاست خارجی آمریکا را از دفتر ریاست‌جمهوری این کشور شکل داده‌اند.

جب بوش گفت: آمریکا این ظرفیت را دارد که بار دیگر به کشوری پویا و جوان تبدیل شود.

انتهای پیام

کد N734462

وبگردی