آفتاب

وزیر دفاع انگلیس: روسیه خطری واقعی برای کشورهای حوزه بالتیک است

وزیر دفاع انگلیس: روسیه خطری واقعی برای کشورهای حوزه بالتیک است

وزیر دفاع انگلیس روسیه را خطری واقعی برای کشورهای حوزه دریای بالتیک دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مایکل فالون، وزیر دفاع انگلیس در گفتگو با روزنامه‌های انگلیسی هشدار داد: روسیه راهبرد خطرناکی را که برای بی ثبات کردن اوکراین به کار برده برای کشورهای عضو ناتو در حوزه دریای بالتیک نیز استفاده کند.

فالون گفت: ناتو باید خود را برای هرگونه تجاوز روسیه در اشکال مختلف آماده کند.

وی همچنین نسبت به وجود یک خطر جدی و واقعی برای کشورهای حوزه دریای بالتیک به ویژه استونی، لتونی و لیتوانی که از اعضای ناتو هستند، هشدار داد .

فالون در سخنانی برای خبرنگارانی که در سفر به سیرالئون وی را همراهی می‌کردند، گفت:ناتو باید برای هرگونه تجاوز و تهاجم روسیه به هر شکلی که صورت می‌گیرد، آماده باشد.

به نوشته روزنامه تایمز فالون گفت: من نگران اقدامات پوتین، رئیس جمهور روسیه، هستم ، نگران فشارهایش بر کشورهای حوزه دریای بالتیک و شیوه‌ای که برایآزمودن ناتو بکار گرفته است.

روزنامه دیلی تلگراف نیز نوشت: فالون امکان تکرارتکنیک های جنگی پنهانی که روسیه در اوکراین بکار گرفته را خطری واقعی و ملموس دانست.

به نوشته تایمز، وزیر دفاع انگلیس تصریح کرد: اوضاع کنونی شرایط یک جنگ سرد نوین نیست چرا که "اوضاع کمی گرمتر" است.

وی در سخنان خود به پرواز هواپیماهای جنگنده ارتش روسیه در نزدیکی حریم هوایی انگلیس در اوایل فوریه و بازداشت یک مامور پلیس استونی به اتهام جاسوسی توسط نیروهای امنیتی روسیه در پنجم سپتامبر اشاره کرد و افزود: این اقدام روسیه بار دیگر تنش‌ها را در روابط مسکو و تالین به شدت افزایش داد.

انتهای پیام

کد N734207

وبگردی