آفتاب
قره شیخلو؛

حدود دو هزار موسسه قرآنی تحت نظارت موسسه دارالقرآن فعالیت می‌کنند

حدود دو هزار موسسه قرآنی تحت نظارت موسسه دارالقرآن فعالیت می‌کنند

رئیس سازمان دارالقرآن گفت: چیزی در حدود دو هزار موسسه قرآنی تحت نظارت سازمان دارالقرآن هستند و 500 خانه قرآنی هم تحت نظارت سازمان هستند ولی این 500 خانه قرآنی بیشتر به صورت مردمی اداره می‌شود و ما به عنوان دستگاه قرآنی و حاکمیتی تلاش می‌کنیم، از آنها حمایت کنیم.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ‌مهدی قره شیخلو در مراسم افتتاحیه سومین دوره مسابقات قرآنی تسنیم و دومین دوره مسابقات قرآنی تلاوت که در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد، اظهار کرد: سومین سال است که این برنامه مسابقات قرآنی برگزار می‌شود و هدف ما توجه دستگاه‌های قرآنی به موضوعات قرآنی است. مسابقات تسنیم ویژه دستگاه‌های فرهنگی کشور است که خودشان مسئولیت توسعه فرهنگ قرآنی را دارند.

وی ادامه داد: در طول این سه سال این مسابقات توسعه خوبی داشته و اخیرا شورایی تشکیل شده به نام شورای توسعه فرهنگی قرآنی در بین دستگاه‌ها که امیدواریم خدمات خوبی به خانواده‌ها و دستگاه‌های دیگر ارائه بدهد. مسابقات تلاوت هم با هدف جدیدی در حال برگزاری است و هدفش این است که موضوع حفظ و مفاهیم در بین قاریان و حافظان پررنگ‌تر کند؛ چرا که این اقشار، قشر تاثیرگذاری در حوزه فعالیت‌های قرآنی کشور هستند.

وی خاطرنشان کرد: ما درصدد هستیم که در فضای قرآنی کشور علاوه بر حفظ به مفاهیم هم نیز توجه شود و امیدواریم سطح مفاهیم قرآنی در کشور افزایش یابد. یکی از ماموریت‌های سازمان، مشارکت مردمی است و چیزی در حدود دو هزار موسسه قرآنی تحت نظارت سازمان دارالقرآن هستند و 500 خانه قرآنی هم تحت نظارت سازمان هستند ولی این 500 خانه قرآنی بیشتر به صورت مردمی اداره می‌شود و ما با عنوان دستگاه قرآنی و حاکمیتی تلاش می‌کنیم از آنها حمایت کنیم.

وی افزود: ما امشب در مراسم افتتاحیه از 10 خانه قرآنی روستاها و هفت خانه قرآنی شهرها و همچنین یک اتحادیه از موسسات برتر قرآنی تجلیل می کنیم و امیدواریم بتوانیم در راستای ترویج مفاهیم قرآنی گام‌های بیشتری برداریم و از همین جا از آقای حداد عادل می‌خواهم که در مجلس شورای اسلامی به افزایش بودجه‌های قرآنی توجه بیشتری کنند؛ چرا که افزایش بودجه های قرآنی سبب می‌شود که ما بتوانیم گام‌های بیشتری را برای فعالیت های قرآنی برداریم.

وی در پایان گفت: در یکی دیگر از ویژه برنامه های امشب تقدیر از آقای گروسی، مدیر اسبق شبکه قرآن سیما و آقای یاراحمدی رئیس سابق سازمان مرکز امور قرآنی اوقاف و خیریه تقدیر کنیم و امیدواریم این کارهای ما مورد رضای الهی واقع شود و از همه دستگاه های فرهنگی و قرآنی که ما را دراین مسابقات یاری و همراهی کردند تشکر می کنیم.

انتهای پیام

کد N734049

وبگردی