آفتاب

پوروشنکو به مناطق درگیری در شرق اوکراین رفت

پوروشنکو به مناطق درگیری در شرق اوکراین رفت

رئیس جمهوری اوکراین با تایید خبر خروج ارتش این کشور از شهر دوبالتسف، برای بازدید از نظامیان به مناطق درگیری رفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «پترو پوروشنکو» رئیس جمهوری اوکراین از خروج 80 درصد از نظامیان ارتش از منطقه درگیری در دبالتسف خبر داد. وی امروز چهارشنبه در کی یف به خبرنگاران گفت: صبح امروز نظامیان اوکراین و گارد ملی عملیات عقب نشینی از مراکز نظامی در این شهر را به اجرا گذاشتند.

به این ترتیب کی یف برای نخستین بار، شکست ارتش در مقابله با حملات جدایی طلبان را تایید کرد. به گفته پوروشنکو نظامیان اوکراینی با دفاع از دبالتسف وظیفه خود را انجام داده و به جامعه جهانی چهره واقعی جدایی طلبان را نشان دادند.

طبق گزارش ها جدایی طلبان از روز سه شنبه بخش های دیگری از شهر دبالتسف واقع در منطقه بین دونتسک و لوگانسک را به تصرف خود در آوردند. بر این اساس با ادامه درگیری های نظامی در شب گذشته که دهها کشته داشته، جدایی طلبان صدها نظامی ارتش را به اسارت گرفته اند.

در همین حال «الکساندر هوگ» رئیس عملیات سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) در اوکراین از استقرار ناظران این سازمان در منطقه شمالی دبالتسف خبر داد. به گفته وی ناظران OSCE تا کنون موفق به ورود به شهر و تایید ادعاهای مطرح شده از سوی دو طرف درگیری نشده اند.

کد N733888

وبگردی