آفتاب

لیبی، دروازه ورود داعش به ایتالیا و جنوب اروپا

لیبی، دروازه ورود داعش به ایتالیا و جنوب اروپا

روزنامه انگلیس دیلی تلگراف به نقل از منابع وابسته به گروه تروریستی داعش فاش کرد که این گروه قصد دارد تا با استفاده از خاک لیبی و دیگر کشورهای شمال آفریقا، به ایتالیا و مناطق جنوبی اروپا رخنه کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف به نقل از منابعی در گروه تروریستی داعش اعلام کرد که این گروه قصد دارد تا با ورود به لیبی و سپس تسلط بر تمام کشورهای واقع در شمال آفریقا و ساحل مدیترانه راهی به سوی جنوب اروپا و ایتالیا بگشاید و رویای تسلط کامل بر دریای مدیترانه و ورود به اروپا را برای خود محقق کند.

این روزنامه اعلام کرد: اسنادی که موسسه انگلیسی کوییلیام که یک اندیشکده ضد افراط‌گری است، از آن مطلع شده نشان می‌دهد که داعش برنامه‌هایی در دست دارد که بر اساس آن اعضای این گروه قصد دارند از کشتی‌ها و قایق‌های مهاجرت غیر قانونی به اروپا استفاده کنند و خود را به ایتالیا و جنوب قاره اروپا برسانند.

این اسناد همچنین نشان می‌دهد که داعش برای حمله به کشتی‌های باری و تجاری که در دریای مدیترانه به سمت اروپا و بالعکس حرکت می‌کند،‌ نقشه‌هایی در دست دارد.

در تازه‌ترین ویدئو از اعدام‌های دسته جمعی داعش که این بار در شمال لیبی و در ساحل دریای مدیترانه فیلم برداری شده و در آن 21 مسیحی مصری به دست داعشی‌ها سر بریده می‌شوند، رهبر جلادان داعش پس از پایان اعدام خنجر خود را بالا می‌برد و می‌گوید "که جنگ روم" آغاز شده است و هدف بعدی آنها اروپاست.

بازگشت اعضای خارجی عضو داعش به کشورهای مبداء پس از جنگ‌های این گروه در عراق و سوریه،‌ به نگرانی‌ اصلی کشورهای اروپایی تبدیل شده‌ است. انتشار گزارش اخیر اندیشکده مذکور نیز بر این نگرانی‌ها افزوده است.

پائولو جنتیلوی، وزیر خارجه ایتالیا پیشتر از جامعه بین‌المللی خواسته بود تا به منظور ایجاد یک راه حل سیاسی برای بهبود اوضاع امنیتی لیبی هر چه سریعتر وارد عمل شوند.

وی تصریح کرد: سازمان ملل باید به منظور تحکیم مذاکرات سیاسی میان طرفین درگیر در لیبی، بیش از پیش تلاش کند.

انتهای پیام

کد N733694

وبگردی