آفتاب

تاکید روحانی‌نژاد بر حفظ کرامت و جایگاه زن در کشور

تاکید روحانی‌نژاد بر حفظ کرامت و جایگاه زن در کشور

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبیلیغات اسلامی در نشست هم‌اندیشی کارشناسان امور بانوان ادارات کل تبلیغات اسلامی بر لزوم استفاده از ظرفیت فرهنگی بانوان فرهیخته در استان‌ها تاکید کرد.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبیلیغات اسلامی در نشست هم‌اندیشی کارشناسان امور بانوان ادارات کل تبلیغات اسلامی بر لزوم استفاده از ظرفیت فرهنگی بانوان فرهیخته در استان‌ها تاکید کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام حسین روحانی‌نژاد با بیان این‌که «هرگز نمی‌توانیم در برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی از مسایل مربوط به حوزه زنان غفلت کنیم» افزود: مسایل مربوط به حوزه زنان بسیار گسترده است و نمی‌توان همه مسایل را حل و فصل کرد. توصیه من به شما کارشناسان امور بانوان این است که به صورت مساله محور عمل کنید مسایل فرهنگی مربوط به استان خود را رصد کنید و ببینید کدام یک از آنها از اولویت بیشتری برخوردار هستند.

وی ادامه داد: در حوزه بانوان چند مساله از اهمیت بیشتری برخوردار هستند که من به طور خلاصه به آنها اشاره می‌کنم. مساله اول اهمیت حفظ کرامت زن است. باید در این زمینه به صورت جدی تلاش کنیم که کرامت و جایگاه زن در کشور حفظ شود. باید فرهنگ سازی لازم در این زمینه انجام بگیرد. زن مسلمان ایرانی هر کجا که قرار بگیرد باید احساس غرور کند.

روحانی‌نژاد تصریح کرد: مساله بعدی ازدواج است. در این زمینه مشکلات فراوانی در کشور وجود دارد. ازدواج یک فصل مهم در شکل‌گیری کانون خانواده است نباید شرایط آن در جامعه تا این حد سخت باشد. ما ۱۰ میلیون جمعیت جوان داریم که هنوز نتوانسته‌اند ازدواج کنند. متاسفانه این روزها نگاه به اصطلاح آزادنه‌ای در این مورد در حال ترویج است که نباید تشکیل زندگی داد و خود را اسیر کرد.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان اهمیت حفظ صفا و صمیمیت در خانواده و تحکیم بنیان آن را از دیگر مسایل مهم مربوط به حوزه زنان دانست و یادآور شد: دشمن در جنگ نرم خود در حال ترویج همخانگی و ازدواج‌های سپید است. باید در این زمینه راهکارهای فرهنگی لازم ارائه شود.

روحانی‌نژاد در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت فرزندآوری و رشد جمعیت اشاره کرد و گفت: باید از رشد و گسترش مکتب فمنیسم در کشور جلوگیری کرد. این مکتب با شعارهای رنگین و سکولار در پی کوبیدن عقاید دینی مردم است. باید در این زمینه هوشیار باشیم و مسایل مربوط به این مکتب را دایما در استان‌ها رصد کنیم.

وی در پاین سخنانش بر لزوم شناسایی و استفاده از ظرفیت بانوان فرهیخته در استان‌ها تاکید کرد و گفت: باید از ظرفیت بزرگ سازمان در حوزه بانوان نهایت استفاده را ببریم.

انتهای پیام

کد N733591

وبگردی