آفتاب
معاون سازمان آموزش و پرورش استثنایی:

روش تدریس واحد برای دانش آموزان استثنایی کارساز نیست

روش تدریس واحد برای دانش آموزان استثنایی کارساز نیست

معاون برنامه‌ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: روش تدریس واحد برای دانش آموزان استثنایی کار ساز نبوده و پاسخگو نیست.

به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه همدان، محسن غفوریان چهارشنبه 29 بهمن سالجاری در چهارمین همایش درس پژوهی دانش آموزان استثنایی استان همدان، اظهار کرد: نیاز هر یک از دانش آموزان استثنایی با توجه به معلولیت و وضعیت آنها متفاوت بوده بنابراین در این صورت تدریس واحد برای این دسته از دانش آموزان تاثیر گذار نخواهد بود.

وی با بیان اینکه همه مربیان با تکنیک درس پژوهی آشنایی داشته و باید شرایط و زمینه‌ها را برای دانش آموزان استثنایی فراهم کنند، تصریح کرد: در صورتی تدریس مربیان مدارس استثنایی به مهارت تبدیل می‌شود که بچه‌ها بتوانند از آموخته های خود به عنوان مهارت استفاده کنند.

معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش کشور گفت: تقویت روحیه تعامل بین دانش آموزان مدارس استثنایی و مریبان آنها از جمله راهکارهای مناسب برای مهارت آموزی است بنابراین مربیان مدارس استثنایی باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

غفوریان خاطرنشان کرد: انجام کارهای جزیره‌ای در مراکز استثنایی پاسخگو نبوده و باید با ایجاد ارتباط با سایر مربیان برای ارتقاء کیفیت آموزش این مجموعه تلاش کرد.

وی با بیان اینکه باید قدرت حل مساله را به دانش آموزان آموزش دهیم، تاکید کرد: در سال گذشته 60 هزار نفر دانشجو ازدواج کردند که از این تعداد 6000 نفر طلاق گرفته‌اند که علت عمده این طلاقها عدم مهارت حل مساله در آنها بوده است.

وی ادامه داد: ما در زمینه آموزش مهارت اجتماعی باید با دانش آموزان استثنایی کار کنیم چرا که آنها در جامعه زندگی می کنند و در این جامعه سهم دارند.

معاون برنامه ریزی آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه مربیان باید فرصت بحث کردن را به دانش آموزان بدهند، گفت: در صورتی که معلمان فرصت بحث کردن موضوعات را به دانش آموزان استثنایی بدهند آنها مهارت می‌آموزند و فرصت برای تفکر پیدا می کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای مهارت آموزی و ترویج درس پژوهی باید به کار گروهی، انعطاف پذیری، نوپذیری، انضباط و شوق به کار توجه شود و این موضوعات مبنای کار مربیان قرار گیرد.

غفوریان تصریح کرد: باید تفکر انتقادی را در دانش آموزان استثنایی ایجاد کنیم چرا که آنها در این جامعه سهم دارند اما باید بدانیم که این امور محقق نمی شود مگر اینکه همه برای تحقق این اهداف تلاش کنند و شرایط را فراهم و حتی والدین این دانش آموزان مربیان را همراهی کنند.

انتهای پیام

کد N733347

وبگردی