آفتاب

ارسال 400 مقاله به همایش ملی بهینه سازی زنجیره تولید، توزیع و مصرف در صنایع غذایی

ارسال 400 مقاله به همایش ملی بهینه سازی زنجیره تولید، توزیع و مصرف در صنایع غذایی

رئیس دومین همایش ملی بهینه سازی زنجیره تولید، توزیع و مصرف در صنایع غذایی، گفت: جلوگیری از فروش مواد خام و فرآوری محصولات از ویژگی‌های کشاورزی سودآور و توجیه پذیر است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مازندران، سید جعفر هاشمی امروز 29 بهمن ماه 93 در دومین همایش ملی بهینه سازی زنجیره تولید، توزیع و مصرف در صنایع غذایی که در این دانشگاه برگزار شد، گفت: کشاورزی که رکن اساسی در تامین نیازهای اساسی کشور است 80 درصد نیازهای غذایی و یک چهارم تولید ناخالص داخلی و یک سوم اشتغال کشور را در بردارد.

وی افزود: جلوگیری از فروش مواد خام و فرآوری محصولات از ویژگی‌های کشاورزی سودآور و توجیه پذیر است.

رئیس دومین همایش ملی بهینه سازی زنجیره تولید، توزیع و مصرف در صنایع غذایی، تصریح کرد: اهمیت هر صنعت وابسته به پارامترهایی از قبیل وابستگی به منابع اولیه، میزان سرمایه گذاری، زمان برگشت سرمایه، بازار مصرف محصولات، اشتغالزایی و... است.

وی با اشاره به اهمیت مضاعف صنعت در کشور افزود: ما در تولید برخی از محصولات کشاورزی در دنیا رتبه‌های برتر را داریم و خودکفایی در بخش کشاورزی سبب ایجاد امنیت در کشور می‌شود.

هاشمی اظهار کرد: مشخص کردن نقاط ضعف و قوت به ما کمک می‌کند که به نوآوری و کم کردن هزینه‌ها روی آوریم.

وی گفت: یکی از اهداف این همایش تهیه اطلاعات کامل برای در اختیار قرار دادن آن به نسل جوان و آشنا کردن آنها با ضعف‌ها و نقصان‌ها است.

رئیس دومین همایش ملی بهینه سازی زنجیره تولید، توزیع و مصرف در صنایع غذایی، گفت: در این همایش موضوع تبادل نظر با کارشناسان و مسئولان درباره ایمنی مواد غذایی، ارتباط دانشگاه با صنعت و.. بحث و بررسی می شود.

وی افزود: ارسال پوستر همایش به 25 دانشگاه کشور، دعوت به همکاری سازمان های دولتی و دعوت از 30 شرکت معتبر صنایع غذایی از مهمترین فعالیت‌های این همایش است.

هاشمی با بیان اینکه در این همایش بیش از 62 داور مقالات را داوری کردند، عنوان کرد: بیش از 400 مقاله به این همایش ارسال شد که بعد از بحث و بررسی، 39 مقاله در قالب سخنرانی و 246 مقاله در قالب پوستر ارائه شد.

انتهای پیام

کد N733196

وبگردی