آفتاب

اعلام زمان دور جدید مذاکرات تاریخی واشنگتن- هاوانا

اعلام زمان دور جدید مذاکرات تاریخی واشنگتن- هاوانا

وزارت خارجه آمریکا زمان دور جدید مذاکرات با کوبا به منظور احیای کامل روابط دیپلماتیک را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه خبری بی بی سی در گزارشی نوشت که زمان دور جدید مذاکرات آمریکا و کوبا با هدف احیای کامل روابط دیپلماتیک مشخص شد.

جن ساکی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در همین رابطه اعلام کرد مذاکرات تاریخی میان آمریکا و کوبا با هدف عادی سازی روابط دیپلماتیک در روز 27 فوریه (هشتم اسفند ماه) انجام می شود.

این اظهارات درحالیست که آخرین دور مذاکرات مقامات آمریکا و کوبا در هاوانا بدون دستیابی به نتیجه مشخص پایان یافت و طرفین زمان بازگشایی سفارتخانه های دو کشور را اعلام نکردند.

لایحه لغو ممنوعیت فعالیت‌ های تجاری آمریکا- کوبا، تسهیل در تحریم‌ های بانکی دیپلمات‌ ها در آمریکا، دادن اجازه مسافرت به دیپلمات های ایالات متحده و محدود کردن حمایت واشنگتن از گروههای مخالف کوبایی از جمله محورهای مهم این مذاکرات است.

در همین رابطه تعدادی از سناتورهای آمریکا پیرو تصمیم کاخ سفید برای پایان دادن به سیاست های قبلی واشنگتن علیه هاوانا، طرحی را برای کاهش تحریم های کوبا ارائه کردند.

یادآور می شود لایحه کاهش تحریم​های آمریکا علیه کوبا توسط ایمی کلوبوچار، حامی اصلی طرح، پاتریک لیاحی، ریچارد داربین، دبی استابنوف، سناتورهای دموکرات و جف فلیک و مایک انزی از حزب جمهوریخواه ارائه شده است.

کد N732959

وبگردی