آفتاب
اجمالی/حجت الاسلام محمدیان در نشست مسئولین بسیج سراسر کشور:

از قدم زدن وزیر خارجه با جان کری بوی رفاقت به مشام می رسد

از قدم زدن وزیر خارجه با جان کری بوی رفاقت به مشام می رسد

محمدیان گفت: برخی فکر می کنند ما عقب مانده ایم و چشم دیدن قدم زدن وزیر خارجه با جان کری را نداریم، مسئله ما که این نیست. مسئله ما این است که از این موضوع بوی رفاقت به مشام می رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها در نشست ۳ هزار نفری مسئولین بسیج دانشجویی سراسر کشور در مصلی تهران با بیان اینکه این نشست برای کسانی که از نام بسیج خوششان نمی آید، پیام قاطع و صریحی را دارد، اظهار کرد: بسیج یک پدیده زودگذر مربوط به دوره ای خاص و شرایط ویژه ای نیست، بلکه یک مکتب است که یک مبانی و اصول دارد که ما از آن به عنوان تفکر بسیجی یاد می کنیم.

وی افزود: می خواهم از شناسنامه بسیج بگویم تا برخی بیان نکنند آنها که شناسنامه ندارند انتقاد نکنند. بسیج شناسنامه ای دارد که می تواند به شناسنامه دیگران اصالت ببخشد، بسیج ریشه ای در تاریخ دارد و پرافتخارترین مقاطع تاریخی را ثبت کرده است.

حجت الاسلام محمدیان ادامه داد: عقبه تاریخی بسیج علویون زمان امیر المومنین هستند که بیشترین هزینه را در تاریخ داده اند و بیشترین خون را در این مسیر تقدیم کرده اند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری تصریح کرد: در میان انتظاراتی که امام (ره) و رهبری از بسیج داشتند و دارند، یک انتظار ویژه ای از بسیج می رود که آن نیز پیشرو و پیشگام بودن است. مهمترین امتیازات بسیج دانشجویی پیشرو بودن در تشخیص فرصت ها، ضعف ها، مسئولیت ها و همچنین پیشرو بودن در میدان عمل و ایستادگی کردن در مقابل هجمه هاست.

وی با بیان اینکه شاخص بسیج، پیشرو بودن است و اهداف بسیج هم اقتضا می کند که همیشه در خط اول باشد، گفت: امروز بسیج در نقطه حساس تنگه احد انقلاب اسلامی قرار گرفته است و اگر امروز انقلاب اسلامی تنگه احدی داشته باشد، بسیجیان در آن قرار دارند و این موضع را نگه داشته اند. این تنگه خیلی مهم است و حتی اگر بسیجیان ببینند غنایمی تقسیم می شود، به دنبال غنایم نمی روند.

رئیس نهاد رهبری ادامه داد: اگر از امام (ره) سئوال می شد منظور از اعتدال چیست، می فرمود اعتدال همان است که بسیجیان رفتار می کنند. اعتدال لبخند زدن به دشمن نیست، بلکه با استدلال و منطق در مقابل دشمن ایستادگی کردن است.

وی با اشاره به سخن برخی که می گویند باید از آمریکا عذرخواهی کنیم که زمانی از دیوار سفارت آن بالا رفته ایم، تاکید کرد: همین عده معتقدند اگر سفیر ما را به سازمان ملل به دلیل داشتن یک عکس در بالای سفارت آمریکا در ابتدای انقلاب نپذیرند، چند روز سکوت می کنیم و یک فرد دیگری را به عنوان سفیر می فرستیم؛ چرا که باید با اعتدال رفتار کنیم و چه فرقی می کند این فرد سفیر ما باشد یا فرد دیگری.

محمدیان افزود: برخی فکر می کنند ما عقب مانده ایم و چشم دیدن قدم زدن وزیر خارجه با جان کری را نداریم؛ اصلا این دو بروند با هم مسابقه دوومیدانی برگزار کنند، مسئله ما که این نیست. مسئله ما این است که از این موضوع بوی رفاقت به مشام می رسد. قدم زدن یا در کنار هم  سر یک میز نشستن فرقی ندارد؛ اما احساس خوبی از این همه صمیمیت به ملت ما دست نمی دهد.

رئیس نهاد رهبری ادامه داد: مذاکره هر چقدر که می خواهد ادامه پیدا کند، اما باید اهداف جمهوری اسلامی تامین شود و عزت مردم پاسداری شود. البته می گویند امام حسین (ع) هم با عمربن سعد مذاکره کرد، در صورتی که امام (ع) خودش عمر بن سعد را صدا کرد و حتی خود امام (ع) امتیازاتی را به او پیشنهاد کرد تا از جبهه یزیدی ها جدا شود، نه اینکه عمر به امام (ره) پیشنهاد داده باشد.

وی افزود: امام حسین (ع) مذاکره را مدیریت می کرد، بنابراین نباید در این موضوعات از کلمات متشابه و حوادث تاریخی سوء استفاده شود.

محمدیان با اشاره به توهین دولت فرانسه به پیامبر (ص)، اظهار کرد: اعتراض ما این بود که در شرایطی خاص که در فرانسه به پیامبر (ص) توهین شده است و دولت فرانسه یک میلیون دلار به آن نشریه سخیف شارلی ابدو هدیه داده است تا در تیراژ ۷ میلیونی، کاریکاتور موهن حضرت رسول (ص) را در دنیا پخش کند، چرا باید وزیر خارجه ما به فرانسه برود و با مقامات آن کشور دیدار کند و هیچ حرف و بیانیه ای در محکومیت آن اقدام نزند.

وی افزود: حتی لااقل سفیر فرانسه را احضار نکردند و در خصوص توهین نشریه فرانسوی و حمایت دولت فرانسه از آن تذکر ندادند مبادا که دولت فرانسه ذره ای از ما ناراحت شود، آیا این موضوع با خط امام (ره) سازگار است؟

ادامه دارد...

کد N732803

وبگردی