آفتاب

دور بعدی مذاکرات کوبا- آمریکا 27 فوریه برگزار می‌شود

دور بعدی مذاکرات کوبا- آمریکا 27 فوریه برگزار می‌شود

هیاتی از سناتورهای آمریکایی اعلام کرد، دور جدید مذاکرات با مقامات کوبا با هدف احیای کامل روابط دیپلماتیک 27 فوریه( هشتم اسفند) برگزار می‌شود. این هیات ابراز امیدواری کرد که دو طرف به زودی به توافق دست یابند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سناتورها "مارک وارنر" از ویرجینیا، "کلر مک کاسکیل" از میسوری و "امی کلوبوچار" از مینه‌سوتا در نخستین سفر خود به کوبا روز سه‌شنبه به حمایت از لایحه‌ای در لغو ممنوعیت فعالیت‌های تجاری آمریکا- کوبا پرداختند. این هیات از سناتورهای آمریکایی به رهبری "روبرتا جاکوبسون"، معاون وزیر امور خارجه آمریکا با "جوزفینا ویدال"، دیپلمات ارشد کوبا در امور آمریکا برای حل درخواست‌های هاوانا شامل تسهیل در تحریم‌های بانکی دیپلمات‌ها در آمریکا و محدود کردن حمایت آمریکا از گروه‌های مخالف کوبایی به بحث می‌پردازند.

آمریکا از کوبا می‌خواهد تا برخی از موارد امنیتی شدید در هاوانا را از میان برداشته و به دیپلمات‌های ایالات متحده اجازه دهد تا آزادانه در کوبا به مسافرت بپردازند.

وارنر، یکی از سناتورهای هیات آمریکایی به خبرنگاران در هاوانا گفت: ما انتظار داریم که نشست هفته بعد در واشنگتن میان دولت کوبا و وزارت امور خارجه آمریکا به پیشرفت برسد.

وی به مساله بررسی موارد تعلیقی و حل و فصل آنها در دور آتی مذاکرات اشاره نکرد.

پس از ترک سناتورهای آمریکایی، نانسی پلوسی، رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا در راس هیاتی از هشت نماینده دموکرات و برای یکسری نشست‌ها با دیپلمات‌های آمریکایی، مقام‌های دولت کوبا و شهروندان این کشور به هاوانا رفت تا درباره روابط میان هاوانا و واشنگتن صحبت کند.

انتهای پیام

کد N732744

وبگردی