آفتاب
با مصوبه نمایندگان صورت گرفت/

شرط مجلس برای معافیت مالیاتی و بخشودگی اشخاص حقوقی

شرط مجلس برای معافیت مالیاتی و بخشودگی اشخاص حقوقی

مجلس شرط معافیت ها و بخشودگی جریمه های مقرر در قانون مالیات های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده را برای اشخاص حقوقی تعیین کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی به بررسی جزئیات بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۹۴ اختصاص یافت که بر این اساس تعدادی از بندهای این لایحه پس از بررسی به تصویب رسید.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب بند ب از تبصره ۹ این لایحه  مقرر کردند که مدت اجرای آزمایشی قانون مالیات بر ارزش افزوده تا پایان سال ۹۴ تمدید شود.

وکلای ملت در بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۹۴ با تصویب بند د از تبصره ۹ این لایحه مقرر ساختند اشخاصی که طبق اعلام سازمان امور مالیاتی کشور در سال ۹۴ طبق قانون مکلف به ثبت نام برای دریافت شماره اقتصادی می شوند، در صورت عدم ثبت نام در مهلت تعیین شده  توسط سازمان مذکور از کلیه معافیت ها و بخشودگی های جریمه های مقرر در قانون مالیات های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده در سال مربوطه محروم می شوند.

گفتنی است؛ تعدادی از نمایدگان از جمله قاضی پور و محجوب پیشنهاد حذف بند ب را مطرح کردند که به تصویب نرسید و بند د هم بدون هیچ پیشنهادی مورد تصویب قرار گرفت.

کد N732717

وبگردی