آفتاب

انتقاد نعیم قاسم از ادامه حبس مبارز لبنانی در فرانسه

انتقاد نعیم قاسم از ادامه حبس مبارز لبنانی در فرانسه

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان ضمن انتقاد از مواضع دولت فرانسه در عرصه حقوق بشر ادامه حبس مبارز لبنانی در فرانسه را نقض آشکار قوانین بین المللی خواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی النشره، نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در دیدار با هیات کمپین بین‌المللی آزادی جورج عبدالله، مبارز لبنانی که در زندانی در فرانسه به سر می برد عنوان داشت: ما هیچ گونه توجیه منطقی یا حقوقی برای ادامه حبس جورج عبدالله، مبارز لبنانی در فرانسه نمی‌بینیم، چرا که دوران محکومیت 25 ساله وی در سال 2009 پایان یافت و برای شش سال است که بدون هیچ توجیهی همچنان در حبس است.

وی خطاب به دولت فرانسه گفت: شعارهایتان در مورد توجه به حقوق بشر چه شد که حالا در حق جورج عبدالله ظلم می‌کنید. آیا اعمال فشارهای آمریکا بر شما برای آنکه وی را در حبس نگه دارید مهمتر از کرامت فرانسه و نقش آن در جهان است؟

نعیم قاسم ضمن درخواست از فرانسه برای آزادی این مبارز لبنانی در اولین زمان ممکن عنوان داشت: ادامه این بازداشت نقض آشکار حقوق بشر و اقدامی مستبدانه است که وجهه فرانسه را در جهان تخریب می‌کند و این دیدگاه را به وجود می‌آورد که فرانسه کشور سرکوب آزادی‌ها شده است و در صورتی که وی آزاد شود این مساله چه برای جورج عبدالله و چه برای فرانسه خوب است.

در همین حال بسام القنطار، نماینده هیات کمپین بین‌المللی آزادی جورج عبدالله عنوان داشت: ما مفتخر به دیدار با نعیم قاسم بودیم و وی را در جریان تحولات درخصوص پرونده جورج عبدالله قرار دادیم. به ویژه اینکه دستگاه قضایی فرانسه در 26 فوریه(7 اسفند) موضع خود را نسبت به درخواست آزادی مشروط جورج عبدالله اعلام خواهد کرد.

هیات کمپین بین‌المللی آزادی جورج عبدالله همچنین از حمایت‌های حزب‌الله از این مساله قدردانی کرد و خواهان بازگشت این مبارز لبنانی به نزد خانواده و نزدیکانش در سریع‌ترین زمان ممکن شد.

جورج عبدالله شهروند لبنانی و از فعالان مقاومت فلسطین است که در سال 1984 به کمک عوامل موساد در فرانسه بازداشت شد. دولت فرانسه مدعی است که وی در برخی اقدامات تروریستی از جمله ترور کنسول آمریکا در شهر استراسبورگ فرانسه دست داشته است.

انتهای پیام

کد N732492

وبگردی