آفتاب

سوگند وزیر دفاع جدید آمریکا/ اشتون کارتر: به حفاظت از نیروهای‌مان متعهدم

سوگند وزیر دفاع جدید آمریکا/ اشتون کارتر: به حفاظت از نیروهای‌مان متعهدم

در بحبوبحه تهدیدهای جهانی بی شمار، "اشتون کارتر" به عنوان چهارمین وزیر دفاع آمریکا سوگند یاد کرده و متعهد شد تا از جان نیروها حفاظت کرده و درباره اعزام آنها به مناطق پرخطر با احتیاط تصمیم گیری کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، "اشتون کارتر" ساعاتی پس از ادای سوگند در دفتر ریاست جمهوری با "باراک اوباما" و "جو بایدن" دیدار و در خصوص چالش‌های امنیتی پیش‌روی وی گفت‌وگو کرد. اوباما در خصوص بحران اوکراین، تهدید داعش و افزایش خشونت افراط گرایان سخن گفت و تاکید کرد که اقدامات افراط گرایان از طریق اینترنت تشدید می‌شود. اوباما با اشاره به تجربه کارتر در سایر پست‌های رهبری در پنتاگون گفت: با قاطعیت می‌گویم که اشتون کارتر می‌تواند در مقام ریاست پنتاگون وظایفش را به درستی انجام دهد.

کارتر 60 ساله جانشین چاک هاگل شد که به دلیل رابطه نه چندان خوب با کاخ سفید و افزایش فشارها استعفا داد. کارتر در ایمیلی به تمام پرسنل وزارت دفاع نوشت: این زمان چالش‌برانگیز نیازمند رهبری و تمرکز است. برای رسیدگی به این چالش‌ها من متعهد می‌شوم تا بهترین رهبری و مشاور را به کار بگیرم. من متعهد می‌شوم تا برای اعزام شما به مناطق پرخطر با نهایت دقت و احتیاط تصمیم گیری کنم چرا که این اصلی‌ترین وظیفه من به عنوان وزیر دفاع است. مراسم سوگند اشتون کارتر روز گذشته کاخ سفید برگزار شد.

جو بایدن، معاون رئیس جمهوری آمریکا نیز گفت که کارتر با "ماموریت‌های بسیار دشواری" از مقابله با داعش گرفته تا تقویت اتحاد ناتو، کاهش بودجه و پیشرفت‌های فناوری رو به روست.

انتهای پیام

کد N732455

وبگردی