آفتاب

کاشفی: مجلس در بررسی بودجه به منافع ملی توجه کند

کاشفی: مجلس در بررسی بودجه به منافع ملی توجه کند

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: ‌باید یک عزم جدی و اراده ملی در موضوع عدم وابستگی اقتصاد کشور به نفت دنبال شود و این امر شدنی است.

حسین کاشفی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با توجه به آغاز بررسی بودجه در مجلس در ارزیابی خود از نوع نگاهی که نمایندگان مجلس باید به بودجه پیشنهادی دولت داشته باشند، اظهار کرد: مجلس باید به پیشنهادات دولت توجه کند و دست از برخوردهای منفی بردارد و با یک نگاه کارشناسانه که منبعث از منافع ملی است، تصمیم گیری کند.

وی با بیان اینکه بالارفتن قیمت نفت و یا کاهش آن باید در بودجه مورد توجه قرار بگیرد، گفت: بالارفتن قیمت نفت و اینکه ما چه کنیم تا از وابستگی به نفت رها شویم موضوع بسیار مهمی است که در این راستا باید مدنظر قرار بگیرد ضمن اینکه این موضوع هم لحاظ شود که ما کمبودها را از طریق تولیدات داخلی تامین کنیم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب توجه دولت به زیرساخت‌ها را یک ضرورت خواند و اظهار کرد: تنها با شعاردادن کار درست نمی‌شود باید شعارها را عملیاتی و اجرایی کرد، در این راستا ما همواره معتقد بودیم که پرداخت یارانه به صورت مساوی درست نیست و به اقتصاد ضربه می‌زند و ما به جای اینکه پول به افراد دهیم باید بستر تولید را فراهم کنیم و در واقع اگر قرار است یارانه‌ای داده شود در این مواقع باید به فکر آن بود.

وی تاکید کرد:‌باید یک عزم جدی و اراده ملی در موضوع عدم وابستگی اقتصاد کشور به نفت دنبال شود و این شدنی است. همچنین لازم است تا مسائل و مشکلات با مردم در میان گذاشته شود.

کاشفی در پاسخ به این سوال که چقدر همراهی مجلس با دولت در بحث بودجه می‌تواند به تحکیم روابط دولت و مجلس کمک کند، اظهار کرد:‌ قطعا این موضوع تاثیرگذار خواهد بود. به هر ترتیب فردی که در مجلس به عنوان نماینده نشسته و قسم خورده باید در مسیر رشد و پیشرفت کشور نظر دهد اما گاه به نظر می‌رسد برخی از نمایندگان به دنبال مچ‌گیری هستند و می‌خواهند خودشان را برای انتخابات آینده نشان دهند.

انتهای پیام

کد N732399

وبگردی