آفتاب
اخبار امنیتی عراق؛

آزادسازی ارتفاعات سد العظیم/هشدار درباره فاجعه انسانی در البغدادی

آزادسازی ارتفاعات سد العظیم/هشدار درباره فاجعه انسانی در البغدادی

تسلط نیروهای امنیتی و مردمی بر ارتفاعاتی در نزدیکی سد العظیم و هشدار منابع پارلمانی درباره رقم خوردن فاجعه انسانی در البغدادی در الانبار از مهمترین اخبار امنیتی عراق است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه السومریه، جمیل الشمری رئیس پلیس دیالی گفت: نیروهای امنیتی با حمایت نیروهای مردمی موفق به آزادی ارتفاعات واقع در اطراف سد العظیم در 85 کیلومتری شمال بعقوبه و در مرزهای استان صلاح الدین از لوث داعش شدند.

وی افزود: این نیروها سه تروریست را به هلاکت رساندند و یک کارگاه ساخت بمب و مین حاوی بیش از یک تُن ماده منفجره و سلاح سنگین کشف کردند.نیروهای امنیتی کمین هایی برقرار کرده اند و خطوط دفاعی را برای ممانعت از بازگشت داعش به منطقه مذکور  مستحکم کرده اند.

الشمری تاکید کرد: تسلط بر ارتفاعات مذکور مانع حرکت داعش به سوی سد العظیم و توقف عملیات تک تیرانداز های داعش می شود.

همزمان شبکه العربیه از تسلط ارتش عراق بر مرکز پلیس البغدادی در الانبار خبر داد.

این درحالی است که لقاء وردی عضو کمیسیون مهاجرت مجلس عراق درباره فاجعه انسانی در ناحیه البغدادی در استان الانبار در صورت ورود داعش به مراکز دولتی در این ناحیه هشدار دارد و بیان کرد: داعش هر کسی را که در برابرش مقاومت کند، می کُشد و اجساد آنها را به آب می اندازد.داعش به پایگاه هوایی عین الاسد و مراکز دولتی در البغدادی وارد نشده است.160 خانوار در این مراکز دولتی حضور دارند و این مراکز با کمبود مواد غذایی و آب آشامیدنی روبرو است.

کد N732139

وبگردی