آفتاب

دادستان‌های روسیه تقاضای ده سال حبس برای آلکسی ناوالنی کردند

دادستان‌های روسیه تقاضای ده سال حبس برای آلکسی ناوالنی کردند

دادستان‌های روس تقاضای مجازات ده سال حبس برای مخالف سرشناس کرملین که روز یکشنبه حین توزیع اعلامیه در متروی شهر مسکو بازداشت شد، کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، دادستان های روسیه پس از آنکه آلکسی ناوالنی، چهره سرشناس مخالف کرملین و از رهبران اعتراضات سالهای گذشته علیه ولادیمیر پوتین، روز یکشنبه در جریان پخش اعلامیه در متروی مسکو مجددا بازداشت شد، از دادگاه خواستند در مجازات حبس تعلیقی او که سال گذشته میلادی صادر شد، تجدید نظر کرده و تاکید کردند مجازات حبس تعلیقی برای او کم است.

آلکسی ناوالنی و برادرش اولگ، سال گذشته میلادی به اتهام دزدیدن 30 میلیون روبل از دو شرکت در دادگاه به سه سال و نیم حبس محکوم شدند. از آنجا که حبس اولگ، برادر آلکسی تعزیری بود، وی اکنون مجازات حبس خود را سپری می‌کند اما آلکسی ناوالنی که رهبری اعتراضات خیابانی علیه ولادیمیر پوتین در سالهای 2011 و 2012 را برعهده داشت، حبس تعلیقی دریافت کرد.

خبرگزاری ریانووستی روسیه به نقل از یکی از دادستان های روس گزارش داد: ما تقاضا کرده ایم که ناوالنی به ده سال حبس محکوم شود. همچنین دیگر پایگاه های خبری روسیه به نقل از دادستان روس گفتند که مجازات حبس تعلیقی برای ناوالنی کافی نیست و این دو برادر باید از جامعه طرد شوند.

ناوالنی اخیرا در اعلامیه هایی که پخش کرده بود، وعده داده بود در تاریخ یک مارس یک راهپیمایی اعتراضی دست کم صدهزار نفری علیه سیاست های ولادیمیر پوتین ترتیب دهد.

انتهای پیام

کد N732094

وبگردی