آفتاب

رحیم‌پور ازغدی: پایان استعمار کشورهای اسلامی با انقلاب اسلامی رقم خورد

رحیم‌پور ازغدی: پایان استعمار کشورهای اسلامی با انقلاب اسلامی رقم خورد

یک عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: امروز اروپایی‌ها و آمریکایی ها نیز به این حقیقت معترف شده‌اند که دیگر نمی‌توانند هیچ کشور اسلامی را تحت استعمار خود درآورند زیرا پایان استعمار کشورهای اسلامی با انقلاب اسلامی ایران پایان یافته است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسن رحیم‌پور ازغدی عصر سه‌شنبه در همایش سه هزار نفری بسیج دانشجویی در مصلای تهران با بیان این که هرگاه در جهان اسلام کشوری مورد هجوم قرار گیرد باید با حمله نظامی به آن پاسخ گفت خاطرنشان کرد: هر کس خلاف این سخنان بگوید بدعت کرده است.

او ادامه داد: برخی بر خلاف سخنان رهبری که از تعابیر و الفاظی مانند مقابله با استکبار و اسراییل و از بین بردن آن‌ها سخن می‌گویند صحبت کرده و این حرف‌ها را افراطی‌گری می‌دانند و بر این باورند که این حرف‌های از روی جهل بیان می‌شوند ولی من می‌توانم از میان قرآن و سخنان امام خمینی (ره) شواهدی بیاورم که در این سخنان افراطی‌گری نیست. درهمین راستا به نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی اشاره می‌کنم که سراسر صلح و گفت‌و‌گو بود. از سوی دیگر باید بدانیم که اگر جهان بدون استکبار را می‌خواهیم باید تحقیق کنیم و ببینیم که دانشجویان جهان اسلام چه وظیفه‌ای دارند؟

وی با اشاره به همایش سه هزار نفری بسیج دانشجویی گفت: چنین تجمع‌هایی می‌تواند نه تنها بر سرنوشت کشور بلکه بر سرنوشت جهان و جنبش‌های دانشجویی اثر بگذارند چرا که امروز از شبه جزیره هند تا لبنان و فلسطین از یک سو و شمال آفریقا با بخش‌های دیگری از جهان همه جا پرچم بازگشت به اسلام و اسلام خواهی برافراشته شده است. هم‌چنین شاهد هستیم که شعارهایی که 35 سال پیش در ایران سر داده می‌شد و به آتش کشیدن پرچم آمریکا که تنها در بخش‌هایی انجام می‌شد، امروز حتی در خود آمریکا سر داده شده و پرچم این کشور نیز به عنوان نماد استکبار آتش زده می‌شود.

رحیم‌پور ازغدی ادامه داد: امروز خود آمریکا و اروپا نیز معترض هستند که دیگر با ارتش‌های‌شان نمی‌توانند هیچ کشوری را در جهان اسلام به استعمار درآورند و در حقیقت آغاز پایان استعمار کشورهای اسلامی با انقلاب اسلامی رقم خورد.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با انتقاد نسبت به سکوت برخی نسبت به استعمارگری‌های غرب گفت:‌ نمی‌دانم چرا برخی گمان می کنند مبارزه با استکبار به معنی گوشه‌نشینی است و نمی‌دانم چرا مسلمانان در کنار چاه‌های نفت گرسنه هستند ولی من نیز بر این گفته امام تاکید می‌کنم که تحریم‌ها علیه ما باعث قوی‌تر شدن‌مان و استقلال بیش‌ترمان می‌شود. هم‌چنین باید تلاش کنیم تا نظام اقتصاد اسلامی در جهان منتشر شود.

او ادامه داد:‌ غرب برای تخریب روح جهاد اسلامی گروه‌های تروریستی را تربیت کرده است و جوانان را در فریب می‌دهد ولی در نهایت این پروژه آن‌ها هم شکست خواهد خورد.

رحیم‌پور ازغدی خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از مسوولان رسمی کشورمان در 35 سال گذشته حرف‌های بی‌خاصیت می‌زنند و مخالف این هستند که باید به پیروی از انقلاب چند صدهزار نیروی مردمی از ایران خارج و در سراسر جهان پخش شوند. اگر این چند صدهزار نفر به قاره‌های مختلف جهان بروند می‌توانند اسلام را گسترش بدهند البته این به این معنا نیست که ما خواهان جنگ و ترور هستیم بلکه بر این باوریم که با نیروهای مردمی می‌توانیم در زمینه‌های علمی و فرهنگی به سایر کشورها کمک کنیم.

وی تصریح کرد:‌ در برخی از کشورها به کمک‌های جهادی ما نیاز دارند و مردم کشورهایی مانند فلسطین، لبنان و افغانستان تحت ظلم و شکنجه به سر می برنند . هم‌چنین اگر کشورهای خارجی بخواهند در یمن نیز جنگ به راه بیاندازند ما چند صدهزار مجاهد آماده داریم و اعلام می‌کنم دوران تقیه تمام شده است و امروز انقلاب اسلامی کل خاورمیانه را گرفته است بنابراین می‌بینیم که حرفهای امام به حقیقت پیوسته است. از سوی دیگر ایران باید با استفاده از قدرت رسانه‌یی و نظامی خود به کشورهایی که به کمک نیاز دارند کمک کنند. زیرا در برخی مواقع تنها رسیدگی‌های علمی و فرهنگی کفایت نمی کند.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر این که تا امروز انقلاب اسلامی جز مشاوره و کمک تسلیحاتی اقدام دیگری انجام نداده است افزود: با این حال هر جا مبارزه با ظلم باشد ما هستیم. زیرا پرچم اسلام باید در سراسر کره زمین برافراشته باشد.

او در پایان سخنانش گفت: هرچند امام خمینی (ره) در سراسر سخنان‌شان در صلح با جهان و دوستی با ملت‌ها تاکید داشتند ولی باید بدانیم که اگر جهاد در کشورهای اسلامی واجب باشد باید آن را انجام بدهیم. با این حال طبق سخنان امام خمینی امیدواریم در سراسر جهان صلح حاکم باشد و شاهد جهان بدون استکبار باشیم

به گزارش ایسنا،‌ در همایش سه هزار نفری بسیج دانشجویی نمایندگان جنبش بدر، نماینده حزب الله لبنان، نماینده جنبش امل لبنان و سفیر این کشور به همراه نماینده بولیوی، زیمبابوه، اندونزی و بسیاری دیگر از کشورهای اسلامی حضور داشتند و تابلویی با عنوان جهان بدون استکبار را که در این همایش حضور داشت امضا کردند. علاوه بر این ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز ضمن تاکید بر مبارزه با استکبار تصریح کرد که این مبارزه به معنای ایجاد استکبار جدید نخواهد بود و هدف اسلام نجات دادن انسان‌ها از بردگی بشریت است.

انتهای پیام

کد N732040

وبگردی