آفتاب

انتقاد از ZDF به خاطر خبر دروغین حضور تانک های روس در مرز اوکراین

انتقاد از ZDF به خاطر خبر دروغین حضور تانک های روس در مرز اوکراین

یک شبکه تلویزیونی آلمانی به خاطر انتشار تصاویر دروغین از حضور تانک های ارتش روسیه در مرزهای اوکراین، مورد انتقاد فعالان رسانه ای قرار گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشا تودی، یک گروه رسانه ای مردمی در آلمان کانادل دو تلویزیون دولتی این کشور (ZDF) را به خاطر انتشار تصاویری دروغین که ادعا می شد مربوط به حضور تانک های روسی در مرز اوکراین است، به باد انتقاد گرفت. بر این اساس تصاویری که در این شبکه منتشر شده در واقع مربوط به ستون تانک های ارتش روسیه در اوستیای جنوبی در سال 2009 بوده است. 

این اعتراضان چند روز پس از ارائه این تصاویر دروغین در صحن مجلس سنای آمریکا توسط یکی از دولتمردان آمریکایی مطرح می شود. طبق این گزارش گروه ناظر رسانه ای آلمان موسوم به «کمیته دائمی نظارت بر رسانه ها» شکوائیه ای را علیه شبکه ZDF طرح کرده و خواستار پاسخگویی مقامات این شبکه به خاطر این اشتباه فاحش شده است. 

موضوع استقرار نظامیان ارتش روسیه در مرزهای اوکراین از جمله مواردی است که کشورهای اروپایی و آمریکا با دستاویز قرار دادن آن، تحریم هایی را علیه مقامات سیاسی و نظامی مسکو اعمال کرده اند. گفتنی است این شبکه دولتی آلمانی روز دوازدهم فوریه با انتشار تصاویری مدعی حضور حدود 50 تانک ارتش روسیه در مرز اوکراین شده بود. 

کد N731839

وبگردی