آفتاب
آیت الله موحدی کرمانی در نشست مسئولین بسیج دانشجویی سراسر کشور:

تا سایه رهبری بالای سر ماست، خطری خبرگان رهبری را تهدید نمی‌کند

تا سایه رهبری بالای سر ماست، خطری خبرگان رهبری را تهدید نمی‌کند

آیت الله موحدی کرمانی تاکید کرد: تا زمانی که سایه رهبری بالای سر ما است هیچ خطری خبرگان رهبری را تهدید نمی‌کند، زیرا هر فردی نمی تواند در خبرگان بیاید، چرا که رسوا می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران در جمع مسئولین بسیج دانشجویی سراسر کشور در مصلای تهران با بیان اینکه سالها شکنجه و سختی، این انقلاب را به دست ما رساند اظهار کرد: این انقلاب یک امانت است و باید از این امانت نگهداری شود. نیازی نیست بگوییم قبل از انقلاب چه وضعی داشت چیزی که در کشور ما در پیش از انقلاب نبود اسلام بود و آن چیزی که بود ذلت، خضوع در مقابل بیگانه، تسلیم شدن در برابر آمریکا و پذیرفتن تمام برنامه های قدرت های استکباری بود.

وی افزود: اقتصاد، سیاست، دانشگاه، روابط خارجی و داخلی ما ضد اسلام بود و نیروهای نظامی و انتظامی ما همگی برخلاف اسلام عمل می کردند.

آیت الله موحدی با اشاره به سخن امام که فرموده بودند حفظ پیروزی انقلاب از اصل انقلاب مهمتر است گفت: این امر برعهده ما است که پیروزی انقلاب را حفظ کنیم و در این راستا مسئولین و مردم وظیفه دارند اما سهم مردم یک دهم است و ۹ دهم به گردن مسئولین است.

وی با بیان اینکه خداوند در مورد وظیفه مسئولین دو عنصر را به ما نشان داده است، یکی مشی امام (ره) و یکی مشی رهبر انقلاب، اظهار کرد: مسئولین باید وصیت نامه امام(ره) و کلام رهبر انقلاب را  الگو قرار دهند و از زندگی، شجاعت و صراحت مقام معظم رهبری درس بگیرند.

آیت الله موحدی کرمانی بر اساس حدیثی از امیرالمومنین(ع) مبنی بر اینکه ۴ چیز عامل سقوط یک حکومت می شود، تاکید کرد: تضییع اصول، توجه به فروع به جای اصول، مسئولیت پیدا کردن انسانهای نالایق و کنار زده شدن انسانهای لایق از جمله مواردی است که اگر در یک حکومت پیدا شود نشان دهنده سقوط آن حکومت است.

امام جمعه موقت تهران همچنین به ۴ وظیفه مهم مسئولین در نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: هر مسئولی در نظام اسلامی باید سعی کند زیرمجموعه‌اش با خدا ارتباط داشته باشد. به فقرا توجه کند و مسئله اقتصادی مردم برای آن مهم باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: رهبری حساب شده امسال را با عنوان سال فرهنگ و اقتصاد نامگذاری کردند و ما باید اسلامی بودن اقتصاد را از رهبری یاد بگیریم. تجلی آن در اقتصاد مقاومتی است یعنی اسراف‌ها را حذف و این مهم را در اقتصاد اسلامی رعایت کنیم.

امام جمعه موقت تهران امر به معروف و نهی از منکر را از دیگر وظایف مسئولین دانست و تاکید کرد: از جمله وظایف مردم نیز باید اطاعت از رهبری و ولایت باشد و در بحران ها چشمشان به دهان رهبر باشد. آنچه به سر حکومت امام علی(ع) آمد عدم تبعیت مردم از ولایت بود.

وی با بیان اینکه مسئولین به دست مردم مسئول می‌شوند و رای می آورند و حتی رهبری با انتخاب غیر مستقیم مردم انتخاب می شوند گفت: مردم باید در انتخاب مسئولین خود در انتخابات ریاست جمهوری و مجلس دقت کنند و بیدار باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به انتخابات سال آینده این مجلس تصریح کرد: در زمانی که سایه رهبری بالای سر ماست هیچ خطری خبرگان رهبری را تهدید نمی کند زیرا هیچ فردی نمی تواند در خبرگان بیاید و توهین و غلطی در مورد رهبری انجام دهد چرا که رسوا می شود، اما اگر خدایی نکرده یک روز رهبری نبود مجلس خبرگان رهبری در انتخاب رهبر بعدی بسیار جایگاه مهمی دارد و باید از این منظر بر روی خبرگان دقت کرد.

وی با بیان اینکه باید هم بر روی خبرگان و هم بر روی مجلس شورای اسلامی کار کنیم تا مجالس خوبی را در آینده داشته باشیم تاکید کرد: این امر وظیفه مردم است. وظیفه مردم نظارت بر مسئولین است و بعد از نظارت مردم باید طبق تشخیص عمل و امر به معروف کنند. مردم از موضع هدایت و دولت از موضع قدرت باید امر به معروف انجام دهند.

آیت الله موحدی کرمانی با تاکید بر اینکه محصول دانشگاه مسئولین آینده جامعه  است گفت: اگر مسئولین سالم باشند آینده جامعه نیز بدون خطر خواهند بود و شما بسیجیان می توانید در دانشگاه نقش بسیار موثری ایفا کنید.

وی با اشاره به مسئله اسلامی شدن دانشگاه‌ها اظهار کرد: من نمی دانم این امر چقدر عملی شده است اما هر چه هست رضایت رهبری بدست نیامده است و به سفارش رهبری عمل نشده است و محتواها آنچنان که باید، تغییر نکرده است و این شما هستید که باید این علوم را تغییر بدهید و اگر دانشگاه توجه ندارد شما به علوم قرآن و اهل بیت توجه کنید.

امام جمعه موقت تهران در پایان خاطرنشان کرد: یکی از الطاف خداوند همین فرهنگی است که در بعد از انقلاب اسلامی در کشور ایجاد شد چرا که جوانان قبل از انقلاب در صف دیدن فیلم های مستهجن بودند اما بعد از انقلاب در صف می ایستادند و در بسیج ثبت نام می کردند و به جنگ می رفتند.

کد N731666

وبگردی