آفتاب
جهانگیری :

مسیر توسعه روابط ایران و عراق برگشت ناپذیر است

مسیر توسعه روابط ایران و عراق برگشت ناپذیر است

معاون اول رییس جمهور خطاب به تجار و فعالان اقتصادی ایران گفت: مطمئن باشید مسیر توسعه روابط ایران و عراق مسیری برگشت ناپذیر است و باید در جهت گسترش مناسبات فی‌مابین تلاش کنیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اسحاق جهانگیری در جریان سفر به عراق ، پس از بازدید از نمایشگاه تخصصی جمهوری اسلامی ایران در بغداد، در جمع تجار و بازرگانان ایرانی اظهار داشت: اراده مقامات و مسئولین دو کشور ارتقاء سطح روابط است و در این زمینه نقش فعالان اقتصادی و بازرگانان دو کشور نقشی پیشرو و تعیین کننده است.

معاون اول رییس جمهور افزود: وظیفه ما به عنوان دولت مردان این است که بسترهای مناسب را برای شما فعالان اقتصادی فراهم کنیم و موانع را از پیش رو برداریم تا بتوانیم به اهداف مورد نظر دست یابیم.

وی تصریح کرد: به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران بر عزم جدی کشورم برای ارتقاء همه جانبه مناسبات اقتصادی و تجاری با عراق تاکید می کنم و اطمینان دارم مسئولین دولت عراق و نخست وزیر این کشور نیز از اراده کافی برای این منظور برخوردار هستند.

جهانگیری در بخش دیگر سخنان خود به تحولات قیمت نفت و کاهش بهای آن نیز اشاره و خاطرنشان کرد:کاهش درآمد نفت چالش جدی برای ایران و عراق است؛ از این رو دو کشور باید برای توسعه اقتصاد و صنعت بدون اتکا بر نفت گامهای جدی بردارند.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: البته ما این کاهش قیمت نفت را یک توطئه سیاسی علیه کشورهای مستقل می‌دانیم و امیدوارم با همت کشورهایی نظیر ایران وعراق نفت به قیمت و جایگاه واقعی خود بازگردد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران و معاون وزیر بازرگانی عراق نیز در این مراسم با اشاره به اشتراکات تاریخی و ظرفیت‌های فراوان برای توسعه همکاری‌ها، بر لزوم گسترش مناسبات و روابط تجاری و اقتصادی دو کشور تاکید کردند.

انتهای پیام

کد N731545

وبگردی