آفتاب

تحریم‌ اقتصادی یمن روی میز شورای همکاری خلیج فارس

تحریم‌ اقتصادی یمن روی میز شورای همکاری خلیج فارس

یک منبع در شورای همکاری خلیج فارس اعلام کرد که این شورا اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه یمن را پس از سلطه گروه "انصارالله" بر این کشور در دست بررسی دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه الاقتصادیه به نقل از یک منبع در شورای همکاری خلیج فارس نوشت: کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس منتظر نتایج احتمالی قطعنامه شورای امنیت درباره یمن هستند.

این منبع افزود: خروج سفیران خارجی از یمن و در راس آنها سفیر عربستان یک حرکت سیاسی دارای ابعاد اقتصادی است زیرا تا زمانی که اوضاع سیاسی ناآرام است وضعیت اقتصادی نیز به ثبات نخواهد رسید.

این منبع در ادامه گفت: هر احتمالی درباره یمن در آینده وجود دارد و هر اقدام سیاسی یک اقدام اقتصادی را به دنبال دارد.

این مسئول شورای همکاری خلیج فارس اظهار داشت: مشارکت یمن در کمیته‌های شورای همکاری خلیج فارس بسیار محدود است و عضویتهای کنونی این کشور هم متوقف شده‌اند.

وی افزود: کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس اعلام کردند که اقداماتی را در راستای حفظ منابع اعضا در پیش خواهند گرفت اما دست کم در این مرحله اقدامات و یا تحریم‌های اقتصادی صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: تحریم‌های این شورا پس از تلاش‌های جهانی می‌تواند یکی از این راه‌حل‌ها و یا پیشنهادها برای حل بحران یمن باشد.

وی با اشاره به اینکه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس روی تلاش‌های شورای امنیت حساب باز کرده‌اند گفت: این اقدامات شاید بتواند ضامن تغییر اوضاع کنونی یمن باشند.

انتهای پیام

کد N731294

وبگردی