آفتاب
گزارش خبرنگار اعزامی مهر از آذربایجان/۱۰

ظریف: در زمینه گردشگری باید رفت و آمد اتباع دو کشور تسهیل شود

ظریف: در زمینه گردشگری باید رفت و آمد اتباع دو کشور تسهیل شود

وزیر خارجه کشورمان در دیدار با نخست وزیر آذربایجان گفت: معتقدیم در زمینه گردشگری نیز باید رفت و آمد اتباع دو کشور تسهیل شود.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به جمهوری آذربایجان، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با آرتور راسی زاده نخست وزیر جمهوری آذربایجان در باکو، با اشاره به موافقت نامه های همکاری امضا شده میان دو کشور اظهار داشت: پنج موافقت نامه دیگر را در دست بررسی داریم که امیدورایم با حمایت شما، مراحل نهایی را طی کرده و به امضا برسد.

وی افزود: آمادگی داریم پس از نوروز، کمیسیون های مشترک همکاری دو کشور را برگزار کنیم.

وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه همکاری دو کشور هیچ محدودیتی ندارد، تصریح کرد: در زمینه حمل و نقل، عملیاتی شدن کریدور شمال جنوب، از اولویت های ماست.

ظریف همچنین از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای مشارکت در احداث کارخانه فولاد جمهوری آذربایجان خبرداد و گفت: معتقدیم در زمینه گردشگری نیز باید رفت و آمد اتباع دو کشور تسهیل شود.

[span] راسی زاده: توسعه روابط با ایران را شخصا دنبال می کنم

[span]در این دیدار، همچنین آرتور راسی زاده نخست وزبر جمهوری آذربایجان با بیان اینکه توسعه روابط با ایران را شخصا دنبال می کنم، گفت: روابط سیاسی ما در حد عالی است، اما همکاری های اقتصادی باید متناسب با این همکاری های سیاسی افزایش یابد.

وی افزود: تسریع در راه اندازی کریدور شمال به جنوب برای ما بسیار مهم است و معتقدیم این امر به توسعه هر دو کشور کمک می کند.

کد N731262

وبگردی