آفتاب
ظریف در نشست مشترک با ماکی خبر داد:

سفر رییس جمهور بلاروس به تهران در آینده نزدیک

سفر رییس جمهور بلاروس به تهران در آینده نزدیک

وزیر امور خارجه کشورمان از رایزنی و برنامه ریزی برای سفر الکساندر لوکاشنکو رییس جمهور بلاروس به تهران در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به بلاروس، محمدجواد ظریف که شامگاه گذشته برای دیدار و گفتگو با مقامات بلاروس وارد مینسک شد، صبح امروز در نشست خبری مشترک با ولادیمیر ماکی همتای بلاروسی خود، از برگزاری نشست کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور در تهران در هفته های آینده خبر داد و گفت: برای تعیین تاریخ دقیق سفر رییس جمهور بلاروس به تهران مشغول رایزنی هستیم و بعد از برگزاری کمیسیون مشترک دو کشور، می توانیم برای سفر رییس جمهور محترم بلاروس به تهران برنامه ریزی کنیم.

وی با اشاره به گفتگوهای انجام شده میان ایران و بلاروس در یک سال اخیر در جریان دو سفر وزیر خارجه بلاروس به تهران، اظهار داشت: روابط دو کشور در حوزه های سیاسی و بین المللی بسیار خوب است و اطمینان داریم که این روابط به سمت گسترش بیشتر خواهد رفت.

ظریف ادامه داد: هر دو کشور در سازمان های بین المللی مواضع مشابهی دارند و از یکدیگر حمایت کرده و این حمایت ها پس از این نیز ادامه خواهد یافت.

وزیر امور خارجه به نقش بلاروس در حل و فصل بحران های منطقه ای اشاره کرد و گفت: نقش آفرینی بلاروس در حل بحران اوکراین برای ما بسیار مهم است و امیدواریم این بحران نیز به زودی با آرامش و بدون خون ریزی به پایان برسد.

وی به بررسی زمینه های همکاری میان ایران و بلاروس در مذاکرات امروز با وزیر خارجه این کشور اشاره و خاطرنشان کرد: امیدواریم در نشست کمیسیون مشترک دو کشور در تهران، روش های عملی این همکاری ها مورد بررسی همکاران ما قرار بگیرد.

ظریف همچنین از همکاری وزارت امور خارجه بلاروس برای احداث ساختمان جدید سفارت ایران در این کشور تشکر کرد و با اشاره به افتتاح این ساختمان در برنامه عصر امروز، آن را نشانه اهمیت ارتباط با بلاروس برای ایران خواند.

کد N731100

وبگردی