آفتاب
آیت‌الله آملی لاریجانی در بزرگداشت شهید رحیمی:

کسی حق دخالت در امور داخلی ایران را ندارد

کسی حق دخالت در امور داخلی ایران را ندارد

ما به خاطر این و آن به کسی ظلمی نمی‌کنیم و مشی ما عدالت بوده و به خاطر وظایف انسانی‌مان به سمت عدالت حرکت می‌کنیم.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه بنای ما در دستگاه قضا٬ ظلم و تعدی به کسی نیست٬ اظهار داشت: ما به خاطر این و آن به کسی ظلمی نمی‌کنیم و مشی ما عدالت بوده و به خاطر وظایف انسانیمان به سمت عدالت حرکت می‌کنیم

به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی طی سخنانی در کنگره بزرگداشت برادران شهید رحیمی با اشاره به آرامشی که در کشور وجود دارد٬ گفت: استقلال سیاسی و نقشی که نظام جمهوری اسلامی در منطقه و جهان ایفا می‌کند وامدار خون شهداست. حضرت امام خمینی(ره) با تکیه بر مجاهدت‌های مردم٬ مسیر روشنی برای این ملت ایجاد کردند.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: زمانی امام راحل فرمود آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند٬ یک واقعیت بود چرا که تمام کشور‌ها برای حمایت از یک جانی به نام صدام٬ به قصد از بین بردن یک ملت جمع شدند٬ اما نتوانستند کاری انجام دهند. وقتی تمام مردم این بصیرت را پیدا کنند و شهادت را فوز و پیروزی عظیم و شهادت را سعادت بدانند٬ هیچ قدرتی نمی‌تواند این ملت را شکست دهد.

وی به بیانیه اخیر وزارت امور خارجه آمریکا و اقدام مداخله‌جویانه آن در امور داخلی ایران اشاره کرد و گفت: وزارت خارجه آمریکا مطلبی در مورد ایران و قوه قضاییه بیان کرده و به صراحت در امور داخلی آشکارا دخالت کرده است و بیان کرده کسانی نباید در حصر باشند و به قضات و محققان ما هم می‌گویند قانون اساسی شما اجازه حصر نمی‌دهد.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه عزت و استقلال این کشور با اتکا بر بصیرت و خون شهدا٬ تاکید کرد: باید وزارت امور خارجه آمریکا و بزرگتر از آن یعنی رئیس جمهور آمریکا باید بگویم که شما هیچ غلطی نمی‌توانید کنید٬ چرا که این ملت حاضر نیستند عزت خود را پای شخصی بریزند و کسی هم حق دخالت در امور داخلی ایران را هم ندارد و امثال اینها یاوه‌هایی است که در گذشته نیز بیان شده است.

آیت‌الله املی لاریجانی با بیان اینکه بنای ما در قوه قضاییه ظلم و تعدی به کسی نیست٬ ادامه داد: ما به خاطر این و آن به کسی ظلمی نمی‌کنیم و مشی ما عدالت بوده و به خاطر وظایف انسانی‌مان به سمت عدالت حرکت می‌کنیم. اما در مورد کسانی که در جریان فتنه تاثیرگذار بودند٬ حقی از مردم بر ماست. کسانی در این کشور بساط فتنه پهن کرده‌اند تا راه را برای اجانب باز کنند. نمی‌خواهم بگویم آنها قصد چنین کاری داشتند یا خیر٬ اما نباید این کار را می‌کردند در هر صورت رسیدگی به وضع آنها و کیفیت رفتار با آنها تحت موازین شرعی و قانونی است. از این رو آنچه تاکنون گذشته بر مسیر قانون بوده و هیچ اشکالی بر آن نیست. چرا که عزت و استقلال این کشور با اتکا بر بصیرت مردم و خون شهداست.

کد N731068

وبگردی