آفتاب

هشدار فتح و حماس به نتانیاهو درباره عواقب بازدید از حرم ابراهیمی

هشدار فتح و حماس به نتانیاهو درباره عواقب بازدید از حرم ابراهیمی

دو گروه فلسطینی به نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره پیامدهای بازدید از حرم ابراهیمی در شهر الخلیل هشدار دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، جنبش فتح و جنبش حماس دو گروه مطرح فلسطینی درباره پیامدهای ناشی از بازدید «بنیامین نتانیاهو» از حریم ابراهیمی در الخلیل هشدار دادند.

نتانیاهو اعلام کرده که در نظر دارد روز دهم مارس (ماه آینده میلادی) وارد حرم ابراهیمی شود. «اسامه القواسمی» سخنگوی جنبش فتح در این باره اظهار داشت: دیدار نتانیاهو از این مکان مقدس دینی، به منزله بنزین روی آتش خواهد بود و به تبدیل درگیریهای سیاسی به تنشهای مذهبی کمک خواهد کرد.

وی افزود: هیچ کس نمی داند درباره عواقب خطرناک این اقدام در صورت وقوع آن تضمینی بدهد.

سخنگوی فتح با اشاره به تلاشهای نتانیاهو در زمینه پیروزی در انتخابات پارلمانی، افزود: وی تمامی خطوط قرمز را زیرپا گذاشته و حریم تمام اماکن مقدس را شکسته است. حرم شریف ابراهیمی مکانی کاملا اسلامی است و ما از همه مقدسات خود دفاع می کنیم و به سیاستهای تحمیلی رژیم اشغالگر تن در نمی دهیم.

مقامات جنبش حماس نیز با تاکید بر لزوم جلوگیری از ورود نتانیاهو به حرم ابراهیمی، به وی درباره پیامدهای این اقدام هشدار داده اند.

«حسام بدران» از رهبران حماس تاکید کرد: در صورت انجام این بازدید، فرصتی مناسب برای آغاز تحرکات مردمی گسترده فراهم می شود تا این جنایتکار بفهمد که سرزمین فلسطین از آن ماست.

کد N731027

وبگردی