آفتاب

عمر البشیر: سیا و موساد در پشت بوکوحرام و داعش هستند

عمر البشیر: سیا و موساد در پشت بوکوحرام و داعش هستند

رئیس جمهوری سودان تاکید کرد که مبارزه با افراطگرایان نباید تنها بر روی اقدام نظامی علیه آنها خلاصه شود بلکه باید با ایدئولوژی افراط گرایان هم مقابله شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عمرالبشیر، رئیس جمهوری سودان در مصاحبه با یورو نیوز هشدار داد که تنها استفاده از خشونت علیه افراط گرایان جوان که برای سازمان‌هایی چون داعش و القاعده می‌جنگند، احتمالا منجر به افراط گرایی بیشتری می‌شود.

سخنان عمر البشیر در حالی مطرح شد که داعش با انتشار ویدیویی جدید سر بریدن 21 تبعه مصری را در لیبی به نمایش گذاشته و خشم رهبران و گروه‌های فعال حقوق بشر را باعث شد.

رئیس جمهوری سودان در مصاحبه خود گفت: سیاست ما در این رابطه کاملا موفق است. ما پس از دستگیری این جوانان، گروهی از نخبگان جوان را می‌آوریم وارد گفت‌وگو می‌کنیم تا نظراتشان را بیان کنند و ما توانسته‌ایم که بسیاری از آنان را از ایده‌های افراط گری دور کنیم.

عمر البشیر در ادامه گفت که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و موساد اسرائیل در پشت گروه‌های تروریستی بوکوحرام و داعش قرار دارند.

وی افزود: این سیا و موساد هستند که در پشت این سازمان‌ها قرار دارند. هیچ مسلمانی وجود ندارد که بخواهد دست به چنین اقداماتی بزند.

متن کامل مصاحبه عمرالبشیر قرار است فردا (چهارشنبه) در یورونیوز منتشر شود.

انتهای پیام

کد N730925

وبگردی