آفتاب
لاریجانی در روز افتتاحیه کنگره بین‌المللی اقتصاد مقاومتی:

سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به دلیل تحریم‌ها نوشته نشده است

سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به دلیل تحریم‌ها نوشته نشده است

ابعاد مختلفی در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بحث شده اما یک روح حاکمی بر آن سیطره دارد

رئیس مجلس شورای اسلامی تاكید كرد: گاه تصور می‌شود به خاطر تحریم‌ها، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نوشته شده است كه این ارزیابی دقیقی از مسئله نیست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، علی لاریجانی در افتتاحیه کنگره بین‌المللی اقتصاد مقاومتی ضمن ابراز خوشحالی از برگزاری چنین کنگره‌ای گفت: از اینکه در چنین کنگره‌ ارزشمندی شرکت کرده‌ام برای من ارزشمند است و از این بابت خدا را شاکرم. فقط یک اشکالی وارد است و آن اینکه امروز روز جلسه و زمان لیله‌القدر ما در مجلس محسوب می‌شود زیرا ما مسئول بحث بودجه هستیم و زمان‌مان محدود است.

وی ادامه داد: از دست‌اندرکاران این همایش بسیار مهم تشکر می‌کنم زیر این همایش برای موضوع مهمی که همان اقتصاد مقاومتی است. در بحث سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به چند موضوع اشاره می‌کنم؛ ارزیابی‌ای که منجر شد تا اقتصاد مقاومتی در مجمع تشخیص مصلحت نظام، ارزیابی از وضعیت اقتصادی کشور در نظر گرفته شود و براساس آن ارزیابی، این سیاست‌ها مدون شد و به فهم این موضوع کمک می‌کند که ما در چه شرایطی هستیم و چه اقداماتی را باید سامان بدهیم.

رئیس قوه مقننه با بیان اینكه ابعاد مختلفی در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بحث شده اما یک روح حاکمی بر آن سیطره دارد، اظهار داشت: این روح حاکم براساس همان ارزیابی از شرایط اقتصادی کشور حاصل می‌شود و نكته دیگر كه باید در اقتصاد مقاومتی پیگیری کرد، این است که برخی از آنها خیلی سریع امکان‌پذیر است و برخی از آن به زمان احتیاج دارد.

لاریجانی افزود: ارزیابی این شرایط که باعث شد در مجمع به عنوان سیاست‌های اقتصاد مقاومتی آن پرداخته شود این بود که مسیر اقتصاد کشور را باید جدی گرفت. گاه تصور می‌شود به خاطر تحریم‌ها، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نوشته شده است كه این ارزیابی دقیقی از مسئله نیست.

کد N730868

وبگردی