آفتاب

درگیری اشغالگران صهیونیستی و فلسطینی‌ها در نزدیکی بیت‌المقدس

درگیری اشغالگران صهیونیستی و فلسطینی‌ها در نزدیکی بیت‌المقدس

با یورش اشغالگران به چادرهایی که فعالان فلسطینی در نزدیکی بیت‌المقدس برپا کرده بودند، درگیری‌های شدیدی میان اشغالگران و فلسطینی‌ها در کرانه باختری آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری الجزیره، فعالان فلسطینی برای مقابله با طرح بزرگ اشغالگران برای مصادره اراضی قدس که هدف از آن اشغال هزاران دونم از اراضی بیت‌المقدس تا بحر المیت و خالی کردن منطقه از وجود فلسطینی‌ها است، تلاش کردند تا روستایی در نزدیکی شهرک ابو دیس را که دروازه قدس شرقی است بازسازی کنند لذا چادرهایی را در روستایی در نزدیکی شهر ابودیس برپا کردند.

اما اشغالگران به منطقه هجوم آوردند، چادرها را خراب و با شلیک بمب‌های صوتی و گاز اشک‌آور فلسطینی‌ها را متفرق کردند. در این درگیری اشغالگران تعدادی از فلسطینی‌ها را زخمی کردند و به تعدادی نیز گاز تند فلفل پاشیدند. همچنین این اشغالگران تعدادی از جوانان را تا بلندی‌های اطراف تعقیب و سه تن از آنان را بازداشت کردند. تعدادی در این درگیری‌ها در اثر استنشاق گازهای اشک‌آور و گاز فلفل دچار مشکلات تنفسی شدند.

خبرگزاری رویترز به نقل از منذر عمیره، یک فعال فلسطینی اعلام کرد: این طرح شهرک‌سازی که اسرائیل به دنبال اجرای آن است، منجر به تقسیم کرانه باختری خواهد شد و در واقع رویای تشکیل کشور فلسطین را از بین می‌برد ولی ما با تمام توان در مقابل آن می‌ایستیم.

پیش از این نیز اشغالگران به روستای الرمزیه یورش برده و چادرهای فعالان فلسطینی را تخریب و تعدادی از آنان را بازداشت و با گاز اشک‌آور و بمب‌های صوتی آنان را متفرق کرده بودند اما این فعالان بار دیگر در این منطقه چادرهای خود را افراشته و تحصن کردند.

انتهای پیام

کد N730669

وبگردی