آفتاب
روحانی در روز ملی فناوری فضایی:

تسلط بر دانش٬ برنامه‌ریزی و هدف‌یابی می‌خواهد

تسلط بر دانش٬ برنامه‌ریزی و هدف‌یابی می‌خواهد

اگر چشم ما مسلط نباشد٬ باور نمی‌کنیم چه مقدار موجود در این عالم وجود دارد٬ یا اگر تلسکوپ در دست بگیریم٬ باز مشاهده می‌کنیم که در آسمان چه عالمی وجود دارد.

رییس جمهور کشورمان با بیان اینکه مسلط بودن دانش، برنامه ریزی، هدف‌یابی و دستیابی به هدف‌ها را می‌خواهد٬ گفت: امروز در مجموعه دانش فضایی برای ما روشن می‌شود که چه می‌خواهیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در مراسم گرامیداشت روز ملی فناوری فضایی که صبح امروز در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است٬ گفت: امروز در بازدیدی که از بخش‌های مختلف فناوری فضایی مشاهده کردیم، دیدیم که ملت ایران و دانشمندان ما در دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها در بخش صنعت تصمیم قاطعی برای پیشرفت و سلطه در این فناوری را دارند.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم٬ اظهار داشت: قرآن به ما می‌گوید از همه قطرهایی که در فضا وجود دارد عبور کنید که البته این کار آسانی نیست بلکه همانطور که قرآن می‌گوید باید نفوذ کرد و در این مسیر با موانع متعددی مواجه هستیم و از موانع باید به سمت هدف عبور کنیم و در این راه سلطه داشته باشید.

رئیس دولت یازدهم ادامه داد: مسلط بودن دانش، برنامه‌ریزی، هدف‌یابی و دستیابی به هدف‌ها را می‌خواهد. امروز در مجموعه دانش فضایی برای ما روشن می‌شود که چه می‌خواهیم.

روحانی با اشاره به بزرگ بودن عالم هستی یادآور شد: وقتی می‌خواهیم به جهان ریز‌ها عبور کنیم٬ مشاهده می‌کنیم چه دنیای عجیبی است٬ اگر چشم ما مسلط نباشد باور نمی‌کنیم چه مقدار موجود در این عالم وجود دارد٬ یا اگر تلسکوپ در دست بگیریم٬ باز مشاهده می‌کنیم که در آسمان چه عالمی وجود دارد.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه دانش بشر، دانش محدودی است ولی خدا قدرتی به انسان داده که قدرتی داشته باشد٬ نه تنها بر زمین بر جهان هستی هم مسلط باشد٬ تصریح کرد: این سلطنت و سلطه بر تمام جهان آفرینش از دید قرآن امکان پذیر است و هر چقدر سلطه ما بیشتر شود در این عالم بیشتر سیر می‌کنیم.

کد N730667

وبگردی