آفتاب
معاون سازمان اوقاف:

سالانه حدود 6 تا 8 هزار پرونده موقوفات در محاکم قضائی طرح می‌شود

سالانه حدود 6 تا 8 هزار پرونده موقوفات در محاکم قضائی طرح می‌شود

معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف، با بیان این‌که «طی 10 سال اخیر به طور میانگین سالانه حدود شش تا هشت هزار پرونده موقوفات در محاکم قضائی مطرح می‌شود» گفت: پیگیری و مدیریت این پرونده‌ها، نیازمند مجموعه‌ای از نیروی انسانی مجرب در امور حقوقی و قضائی است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی حاتمی در همایش مسائل قانونی پیرامون حقوق وقف با بیان این‌که «این همایش با حضور وکلا، مشاوران حقوقی سازمان اوقاف در سراسر کشور و کارشناسان رسمی دادگستری برگزار می‌شود» اظهار کرد: تاکنون جلسه‌ای به صورت متمرکز برای بهره گیری از نظرات و عقاید کارشناسان حقوقی برگزار نشده است.

وی ادامه داد: این همایش در چهار محور شامل دو محور کارشناسی تبیین مبانی و حقوق اجاره متصرفین و تبیین ملاک و ارزیابی حقوق موقوفات و دو محور حقوقی بررسی نحوه طرح صحیح دعاوی و تبیین نحوه دفاع از پرونده‌ها برگزار می‌شود.

حاتمی در پایان با اشاره به این‌که «یک میلیون و 200 هزار ملک در اوقاف به صورت موقوفه به ثبت رسیده است» خاطرنشان کرد: در ارزش گذاری‌های موقوفات در استان‌ها، اختلاف‌هایی وجود دارد، که امیدواریم در این نشست به یک رویه واحدی دست پیدا کنیم.

براساس این گزارش، نجفی توانا رئیس کانون وکلای مرکز نیز در این همایش طی سخنانی گفت: هدف از برگزاری این نشست، ارتقای توان تخصصی شرکت کنندگان است تا در این مسیر با استفاده از تخصص و توان آنها، دفاع مناسبی درخصوص موقوفات داشته باشیم.

انتهای پیام

کد N730582

وبگردی