آفتاب
در جشنواره موسیقی فجر؛

سازهای بادی تهران در تالار حافظ شیراز کوک شد

سازهای بادی تهران در تالار حافظ شیراز کوک شد

شیراز - ارکستر سازهای بادی تهران به سرپرستی سینا ذکایی و رهبری جاوید مجلسی در تالار حافظ شیراز به روی صحنه رفت.

به گزارش خبرنگار مهر، در این برنامه که ارکستر سازهای بادی تهران به سرپرستی سینا ذکایی و رهبری جاوید مجلسی ساعت ۲۱ در تالار حافظ  به هنرنمایی پرداخت، اعضای این گروه را سینا ذکایی، جاوید مجلسی، محمد نراقی، علیرضا مهدی زاده، فرزان بیژنی، علی فراهانی، سامان بهشتی، سپیده نیکوکار، فاطمه یوسفی نژاد، امیرحسین محمدیان، امیر ملکی، سیامک کریم پور، علی ضرابی، رهام ایرانخواه، کامیار ماندگاریان، مهرداد هزارخانی، یلدا احسانی، پانیذ شفایی، افشار حشمتیان، داریوش بیژنی، بابک صفرنژاد، مهرداد مهدی، سعید نیازی، نرگس تقی پور، آرش رضویان، مهسا خطیب زاده، امیرحسین محمدخانی و سپهر عباسی تشکیل می دادند.

این ارکستر که قطعاتی از موسیقی کلاسیک، جز و موسیقی آمریکای لاتین را در تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس  اجرا کرد پیشتر در تالار وحدت نیز چنین قطعاتی را به صحنه برد.

در بخش اول این کنسرت آثاری از آهنگسازان همچون لئونارد برنشتاین، جان ویلیامز، فریدمن، مندز، هندی، داویس، پاول جکسون، برات هوارد، لیوینگستون، رای چارلیز، و ... به اجرا در آمد. همچنین بخش دوم این کنسرت به اجرای قطعاتی از لوئیس پریما، سندوال، والر، منکن، الینگتون، پیازولا، پراگر، هیگینز، مانچینی و ... اختصاص داشت.

ملودی هایی از مناطق آمریکای لاتین در شیراز

در این کنسرت قطعاتی از موسیقی جز، کلاسیک و برخی قطعات مناطق آمریکای لاتین اجرا شد که از آهنگسازانی همچون بنی گودمن، آرتور ساندووال، بابی تروپ، پیاتزولا، لئونارد برنشتاین و هنری مانچینی بود.

از ویژگی‌های این کنسرت، اینکه اجرا سولیست محور بوده بدین خاطر ۴ سولیست در این کنسرت ارکستر را همراهی کرد.

این ارکستر، اولین ارکستر سازهای بادی در ایران است که در سطح بسیار خوبی قرار دارد و از نظر فنی قوی است.

ارکستر بادی تهران در سال ۸۵ توسط تعدادی از نوازندگان سازهای بادی تحت نظارت جاوید مجلسی تشکیل شد و در بیست و دومین جشنواره موسیقی فجر به اجرای برنامه پرداخت. همچنین این ارکستر در بیست چهارمین جشنواره موسیقی فجر نیز توانست مقام نخست را کسب کند.

این ارکستر در طول فعالیت خود اجرای قطعاتی از سبک‌های مختلف موسیقی از جمله کلاسیک، رمانتیک، جز، بلوز، لاتین و ایرانی را در کارنامه خود دارد و آخرین اجرای آن به جشن خانه موسیقی در مهر ماه ۹۲ برمی‌گردد که با استقبال خوب مخاطبان و هنرمندان سرشناس مواجه شد.

سازهای استفاده شده در این کنسرت فلوت، ابوا، توبا، کلارینت، ساکسوفون، فاگوت، فرنچ هورن، ترومپت، ترومبون، درامز، گیتار باس ،پرکاشن ، آکاردیون و هارمونیکا بودند.

این درحالیست که در ادامه یازدهمین جشنواره موسیقی فجر شیراز، چهارشنبه ۲۹ بهمن ارکستر زهی کشور استونی با عنوان String در تالار حافظ رپرتوار متفاوتی را اجرا خواهد کرد.

در ادامه یازدهمین جشنواره موسیقی فجر شیراز که تا دوم اسفند در شیراز برپاست، شامگاه سه شنبه کنسرت محمد علیزاده، خواننده موسیقی پاپ ایرانی در تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار می شود.

کد N730530

وبگردی