آفتاب
مسئول امور رسانه‌ مرکز اسلامی فرانکفورت خبر داد:

مراجعه روزانه آلمانی ها برای دریافت قرآن

مراجعه روزانه آلمانی ها برای دریافت قرآن

داوود داوودی از دریافت نامه مقام معظم رهبری به جوانانی که خواهان تشرف به دین اسلام هستند خبر داد و گفت: هر روز تعدادی از مردم آلمان درخواست قرآن می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، داوود داوودی مسئول امور رسانه‌ و فضای مجازی مرکز فرهنگی و اسلامی فرانکفورت در ارتباط با نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی و آمریکا شمالی و بازتاب‌های آن در آلمان گفت: در حال حاضر نمی‌توان مدعی شد که آمار دقیقی وجود دارد که در اروپا چه تعدادی از این نامه دیدن کردند، ولی آنچه که در منطقه ما وجود دارد تعداد زیادی از جوانها این نامه را دریافت کرده‌اند، ولی ما به دنبال این هستیم که جوان اثنی عشری در قبال نامه چه وظیفه‌ای به عهده دارد؟

وی همچنین ادامه داد: یکسری کارها و اهدافی را در یک کارگروه مد نظر قرار داریم که این اهداف را با دوستان مختلفی که در شهرهای اطراف آلمان ساکن هستند در میان گذاشته‌ایم و رایزنی‌های گوناگون را انجام داده‌ایم و به این نتیجه رسیده ایم که نامه "حضرت آقا" را در ابتدا رمزگشایی کنیم و موضوعاتی را که با جامعه آلمان مرتبط است را سازماندهی کنیم، تا بتوانیم بهترین نتیجه را از آن بگیریم.

مسئول رسانه‌ای مرکز اسلامی فرانکفورت اظهار داشت: درباره متن نامه مقام معظم رهبری به چندین موضوع دست یافتیم، در ابتدا از منظر سیاسی، در وهله دوم نگاه جامعه شناختی و دید بعدی اخلاقی و گفتگوی ادیان و منظر اصلاح شناسانه است. ما نامه رهبر معظم انقلاب را در این موارد تقسیم بندی کرده‌ایم و هر قسمتی را به یک کارگروه محول نموده و سعی کرده ایم با اساتیدی که اسلام شناسی تدریس می‌کنند و یا با تاریخ شرق سرو کار دارند، ارتباط برقرار کنیم و این نکات را به آنها یادآور شویم.

داوودی تاکید کرد: به صورت نامه‌های سرگشاده، از اساتید درخواست کردیم برای انتشار و تفهیم این نامه کمک کنند و جواب‌های مثبتی هم دریافت کرده ایم و برای انجام این کار ابراز خشنودی نیز کرده اند. در حال حاضر سعی داریم یک سری پورتال‌هایی را جهت انتشار مفاد این نامه آماده کنیم و مطالبی که مربوط به این نامه است را در سایت تازه تاسیس مخصوص رهبری، منتشر می‌کنیم.

مسئول رسانه‌ای مرکز اسلامی فرانکفورت از دریافت نامه مقام معظم رهبری به جوانانی که خواهان تشرف به دین اسلام هستند خبر داد و گفت: نامه حضرت آقا توسط انجمن‌های دانشجویی پرینت گرفته شده و میان طیف‌های مختلف دانشجویان پخش شده است و آنچه که از دست ما به عنوان سفیران اسلام در آلمان برمی‌آمده چه از حیث سایبری و چه از نسخه چاپی میان جوانان آلمانی منتشر کرده‌ایم.

وی اظهار کرد: هر روز تعدادی از مردم آلمان به این مرکز مراجعه می‌کنند و درخواست قرآن می‌کنند و از متون قرآنی خواهان سوال و پرسش هستند.

 

کد N730446

وبگردی