آفتاب

حزب حاکم قزاقستان خواهان انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام شد

حزب حاکم قزاقستان خواهان انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام شد

حزب حاکم قزاقستان امروز( دوشنبه) اعلام کرد، خواهان تداوم ریاست جمهوری نورسلطان نظربایف با برگزاری یک انتخابات ریاست جمهوری زود هنگام در سال جاری میلادی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل ازخبرگزاری رویترز، این مسئله نشان می دهد که نخبگان قزاقستان جانشینی را برای نورسلطان نظر بایف که 26 سال ریاست جمهوری را در این کشور در دست دارد متصور نیستند.

نظر بایف از سال 1989 هنگامی که رهبری حزب کمونیست قزاقستان را به دست گرفت تا کنون با رویکردی سختگیرانه بر این کشور 17 میلیون نفری حکومت کرده است.

حزب متعلق به نظربایف موسوم به حزب "نور اوتان" با صدور بیانیه ای گفت، از ابتکار عمل مردمی که چند روز پیش در مجمع خلق قزاقستان که نظربایف رئیس آن است، مطرح شد، حمایت می‌کند. بر اساس این طرح مقرر شده که انتخابات زودهنگام در سال جاری میلادی در قزاقستان برگزار شده و به دنبال آن حکم ریاست جمهوری نظر بایف برای پنج سال دیگر تمدید شود.

حزب نوراوتان در بیانیه خود که در وبسایت این حزب منتشر شد گفت:‌ ما معتقدیم که طرح برگزاری انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام صحیح ترین تصمیم و در تبعیت کامل از منافع ملت و مردم است.

نظر بایف که همواره مخالفان خودرا سرکوب می‌کند، چالشی در میان مخالفان سیاسی ضعیف خود علیه حکومتش نمی بیند.

وی در انتخابات سال 2011 با حدود 96 درصد از آرا مجددا رئیس جمهور قزاقستان شد و دوره پنج ساله ریاست جمهوری فعلی او اواخر سال 2016 به پایان می رسد.

به گفته حزب نور اوتان و همچنین مجمع خلق قزاقستان، تمدید ریاست جمهوری نظربایف به او اجازه می دهد تا این کشور را در میان مشکلات اقتصادی به وجود آمده به سبب کاهش قیمت نفت و بحران در اقتصاد روسیه، به درستی رهبری کند.

انتهای پیام

کد N730187

وبگردی