آفتاب

اوکراین: سلاح های سنگین خود را از خط مقدم خارج نمی کنیم

اوکراین: سلاح های سنگین خود را از خط مقدم خارج نمی کنیم

سخنگوی ارتش اوکراین اعلام کرد، این ارتش به دلیل نقض آتش بس توسط جدایی‌طلبان، حاضر به خارج کردن سلاح های سنگین خود از جبهه های شرق که در مذاکرات صلح اخیر بر آن توافق شد، نیست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، ‌به نقل از خبرگزاری رویترز، بر اساس توافق صلح هفته گذشته در مینسک که از یکشنبه هفته جاری اجرا شد، قرار شد ارتش اوکراین و جدایی طلبان حامی روسیه 48 ساعت پس از آغاز این آتش‌بس، سلاح های سنگین خود شامل ادوات توپخانه ای را از جبهه نبرد خارج کنند.

با این حال آندری لایسنکو، سخنگوی ارتش اوکراین اظهار کرد: شورشیان به حمله به مواضع دولت اوکراین ادامه می دهند و از زمان اجرای آتش‌بس در ابتدای روز یکشنبه تا کنون، پنج سرباز اوکراینی کشته و 25 تن دیگر زخمی شده اند.

لایسنکو خاطر نشان کرد: شرط لازم برای خارج کردن سلاح های سنگین از جبهه نبرد، مطابق بند یک توافقات مینسک، آتش بس است. 112 حمله ای که تا کنون انجام شده به هیچ وجه نشاندهنده آتش بس نیست. در حال حاضر ما حاضر به خارج کردن سلاح های سنگین از جبهه نبرد نیستیم.

از سوی دیگر به گزارش خبرگزاری رویترز، شورشیان حامی روسیه در شرق اوکراین اعلام کردند، قصد دارند برای خروج سربازان اوکراینی از شهر محاصره شده دبالتسوه در شرق، به این شرط که این سربازان سلاح هایشان را زمین بگذارند، یک کُریدور باز کنند.

خبرگزاری اینترفاکس روسیه به نقل از ادوارد باسورین، یکی از فرماندهان جدایی‌طلبان شرق اوکراین گزارش داد : ما پیشنهاد می کنیم برای آن دسته از سربازان اوکراینی که خواهان زمین گذاشتن سلاح هایشان و خروج از شهر دبالتسوه هستند، یک کُریدور باز کنیم. ما حتی نمی گوییم این سربازان به اسارت گرفته شوند.

این در حالی است که خبرگزاری آسوشیتد پرس نیز گزارش داد تبادل آتش توپخانه ای میان نیروهای دولتی اوکراین و جدایی طلبان در نزدیکی شهر دبالتسوه همچنان سنگین است.

خبرنگاران آسوشیتد پرس از محل شهر لوهانسک واقع در 15 کیلومتری شمال شرق دبالتسوه، گزارش دادند که طی امروز صدای تبادل آتش توپخانه ای سنگین را در نزدیکی شهر دبالتسوه شنیده اند. به گفته آن‌ها برخی از آتش های توپخانه ای به سمت بیرون از شهر بوده که نشان می دهد توسط سربازان اوکراینی شلیک شده اند.

انتهای پیام

کد N730181

وبگردی