آفتاب
رییس پلیس پیشگیری ناجا خبر داد

فعالیت 45هزار نگهبان محله در کشور/ راه اندازی سامانه رخدادهای انتظامی در البرز

فعالیت 45هزار نگهبان محله در کشور/ راه اندازی سامانه رخدادهای انتظامی در البرز

رییس پلیس پیشگیری ناجا گفت:در طرح پلیس افتخاری از ظرفیت‌های مردمی برای بالا بردن ضریب امنیت استفاده می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه البرز، سردار تقی مهری، امروز(26بهمن)، درهمایش روسای کلانتری‌ها و پاسگاه‌های انتظامی و راهور استان البرز اظهار کرد: اگر بخواهیم ضریب امنیت درمحله‌ها را افزایش دهیم باید شرایط مشارکت مردم در این زمینه را فراهم بیاوریم.

وی افزود: احساس امنیت باید از محله‌ها آغاز شود و مردم به این اطمینان برسند که در فضایی که زندگی می‌کنند آرامش و امنیت دارند.

وی ادامه داد: از سال‌های گذشته آموزش‌های انتظامی و امنیتی با هدف پیشگیری از وقوع جرم در محلات به مردم داده می‌شود که این آموزش‌ها نتایج مثبتی به همراه داشته است.

این مسئول گفت: آموزش‌های امنیت محله محور با جدیت پیگیری و در سراسر کشور ادامه خواهند داشت.

سردار مهری تصریح کرد: براین اساس تاکنون 45 هزار نگهبان محله در کشور ضمن فراگیری آموزش‌های لازم ، زیر نظر شرکت‌های حفاظتی و مراقبتی بخش خصوصی در پیشگیری وقوع جرایمی مانند سرقت پیشتاز هستند.

رییس پلیس پیشگیری ناجا یادآور شد: براساس یک طرح انتظامی، پلیس افتخاری نیز از سال گذشته در کشور آغاز به کار کرده که این طرح با هدف استفاده مناسب از ظرفیت‌های مردمی با موفقیت اجرایی شده است.

وی بیان کرد: همانطور که بخش‌های مختلف اداری و اجرایی کشور درحال واگذاری به بخش خصوصی است، نیروی انتظامی نیز درصدد بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی در برقراری حفظ نظم و امنیت جامعه است.

رییس پلیس پیشگیری ناجا ادامه داد: باید با برنامه‌ریزی بهتر و مدیریت کیفی، مشارکت مردم و بخش خصوصی را در طرح‌های انتظامی بیشترکنیم.

مهری در ادامه از راه‌اندازی سامانه رخدادهای انتظامی با هدف خدمات‌رسانی بهتر به مردم و امنیت پرونده ها، از طریق بسترهای الکترونیکی درمناطقی از کشور از جمله تهران، خراسان جنوبی و خوزستان خبر داد.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی این سامانه، پرونده های شاکیان، جرایم و مسایل مختلف اداری انتظامی از طریق این سامانه بین پلیس و دستگاه قضایی به صورت الکترونیکی انتقال می‌یابد.

رییس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: بزودی این سامانه در استان‌های دیگر از جمله البرز راه‌اندازی می‌شود.

امسال 16 هزار سوداگر مرگ درالبرز دستگیر شده‌اند

درادامه این همایش فرمانده انتظامی استان البرز به اقدامات انجام شده در سال جاری اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون میزان سرقت‌های عمده دراین استان 11درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.

سرهنگ بخشعلی کامرانی صالح افزود: دراین مدت جرایم خشن درالبرز نسبت به پارسال 33 درصد کاهش یافته است ضمن آنکه امسال هفت تن مواد مخدر در این استان کشف شده است.

وی ابراز کرد: همچنین دراین مدت 46 باند قاچاق مواد مخدر در البرز متلاشی شد و 16 هزار تن از سوداگران مرگ به دام پلیس افتادند.

کامرانی صالح در پایان گفت: ازابتدای سال جاری تاکنون، 36میلیاردتومان انواع کالای قاچاق در استان البرز کشف شده است و 473 نفر دستگیر شدند.

انتهای پیام

کد N729971

وبگردی