آفتاب

حزب الله توانایی محاصره دریایی اسراییل را دارد

حزب الله توانایی محاصره دریایی اسراییل را دارد

ایرنا نوشت:

یک افسر عالی رتبه نیروی دریایی ارتش رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که حزب الله لبنان می تواند اسراییل را از طریق دریا به محاصره درآورد.

به گزارش پایگاه خبری 'رأی الیوم' این افسر صهیونیست که خواست نامش فاش نشود گفت: نیروی دریایی اسراییل(رژیم صهیونیستی) از تهدید موشک های منطقه ای در آب های منطقه ای هراس دارد.

وی افزود: حزب الله لبنان می تواند از موشک های خود برای محاصره دریایی اسراییل (رژیم صهیونیستی) استفاده کند و این بسیار خطرناک است زیرا 99درصد از واردات اسراییل از طریق دریا صورت می گیرد اما ما هنوز متوجه شدت این خطر نیستیم زیرا منافع ما را بسیار تهدید می کند.

رأی الیوم به نقل از افسر عالی رتبه نیروی دریایی رژیم صهیونیستی افزود: بر اساس ارزیابی های دستگاه های امنیتی، حزب الله در آینده از طریق سواحل لبنان از موشک هایی برای هدف قرار دادن کشتی های اسراییلی استفاده خواهد کرد که برد آن به 30مایل( حدود 48 کیلومتر ) می رسد و البته کشتی های غیر نظامی هدف آسانتری هستند و اینگونه حزب الله می تواند این کشتی ها را از سواحل اسراییل دور کند و اجازه ندهد به سواحل آنجا برسند.

آن ها تاکید کردند که چنین اقدامی از سوی حزب الله می تواند بسیار خطرناک باشد و تبعات منفی زیادی برای اقتصاد و امنیت ملی اسراییل (رژیم صهیونیستی) داشته باشد و به همین دلیل از هر طریق ممکن باید مانع این کار شد و البته اکنون نگرانی شدیدی در دستگاه های امنیتی به دلیل دست یافتن حزب الله به سلاح های پیشرفته وجود دارد زیرا این می تواند توازن قوا را در منطقه کاملا بر هم بزند.

این افسر صهیونیست خاطر نشان کرد: چیزی که باعث نگرانی شدید در (رژیم) اسراییل شده، این است که سوریه اخیرا اعلام کرد که موشک های مافوق صوت 'یاخونت' در اختیار دارد که بزرگترین تهدید برای ناوگان های دریایی غربی است و علاوه بر این، نیروی دریایی اسراییل(رژیم صهیونیستی) هدف قرار گرفتن ناوچه جنگی خود در سال 2006 را که در مقابل سواحل لبنان به وسیله موشک های C-802 ساخت ایران و توسط حزب الله صورت گرفت، فراموش نکرده است. این در حالی است که حزب الله هم اکنون قادر است میادین نفتی و خلیج حیفا را نیز که پر از کارخانه های شیمیایی است، هدف قرار دهد.

4949

کد N729845

وبگردی