آفتاب

ارتش لیبی قطر و ترکیه را به حمایت از "تروریست‌های" لیبی متهم کرد

ارتش لیبی قطر و ترکیه را به حمایت از "تروریست‌های" لیبی متهم کرد

فرمانده‌هان ارتش لیبی، ترکیه و قطر را به حمایت از داعش متهم و اعلام کردند که حملات هوایی اخیر علیه مواضع داعش در شرق لیبی با هماهنگی و مشارکت نیروی هوایی مصر و لیبی انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، صقر الجروشی، فرمانده نیروی هوایی ارتش لیبی در سخنانی گفت: کشورهایی از جمله قطر و ترکیه از تروریست‌ها در لیبی حمایت می‌کنند و این تروریست‌ها با انتقال سلاح‌ از طریق بنادر و فرودگاه‌ مصراته به منطقه درنه، این منطقه را به پایگاهی برای فعالیت‌های خود تبدیل کرده‌اند.

خلیفه حفتر، فرمانده "ارتش ملی لیبی" که به نیروهای لیبرال وفادار است نیز پیشتر چنین اتهاماتی را متوجه قطر و ترکیه کرده بود. حفتر هم‌اکنون فرماندهی عملیات گسترده‌ای را علیه شبه نظامیان تندرو بر عهده دارد.

صقر الجروشی افزود: این گروه‌های تروریستی باحمایت‌ کشورهای دیگر توانسته‌اند هر سلاحی را که می‌خواهند به لیبی وارد کنند اما ما با عملیات‌ هوایی خود توانسته‌ایم تا حد زیادی پیشروی و گسترش آن‌ها را متوقف کنیم. لیببی غارت شده است.

جروشی تصریح کرد: افرادی که در شرق لیبی در منطقه الصابری باقیمانده‌اند بسیار کم هستند که با این اوصاف وضعیت در آنجا بسیار وخیم خواهد شد. اجرای عملیات‌ نظامی در کشور کار بسیار سختی است که مردم باید آن را تحمل کنند.

صقر الجروشی خاطرنشان کرد: مشکل اصلی حضور تروریست‌ها در لیبی است به ویژه اینکه فردی به نام خالد الشریف که یک "جنایتکار جنگی" در افغانستان بود بعد از حضور در سوریه اکنون وارد لیبی شده که این فرد توانسته 10 هزار بمب برای عملیات بمبگذاری‌ خودروها و حدود هزار تفنگ دوربین دار را به لیبی وارد کند.

فرمانده نیروهای هوایی ارتش لیبی تاکید کرد: ما امروز به نمایندگی از مردم و تمام جهانی که حقیقت فاجعه را در لیبی نمی‌دانند، می‌جنگیم. جهانی که متوجه نیست لیبی به کشوری برای تکفیری‌ها تبدیل شده است، تروریست‌هایی که می‌خواهند لیبی را به مکانی برای انجام فعالیت‌های خود تبدیل کنند چرا که آنها می‌دانند در صورتی که بنغازی سقوط کند راه برای نفوذ تروریست‌های داعش در بخش شرقی لیبی فراهم می‌شود.

وی گفت: میان ما و ارتش مصر هماهنگی خوبی برای حمله علیه گروه‌های تروریستی به ویژه داعش وجود دارد.

ارتش مصر امروز اعلام کرد که پایگاه‌های داعش در لیبی را بمباران کرده است. نیروی هوایی لیبی نیز با انتشار خبر مشابهی تاکید کرد حملاتی را علیه مواضع داعش در اطراف شهر درنه انجام داده و تعدادی از اعضای داعش در این حملات کشته شده‌اند. این حملات در واکنش به اعدام 21 مسیحی مصری در لیبی به دست داعش صورت گرفت.

انتهای پیام

کد N729261

وبگردی