آفتاب
در واکنش به اظهارات ابتکار مطرح شد:

بودجه ۶۰میلیاردی NGOها برای سیاسی‌کاری در انتخابات مجلس بود

بودجه ۶۰میلیاردی NGOها برای سیاسی‌کاری در انتخابات مجلس بود

عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق مجلس با انتقاد از اظهارات اخیر ابتکار گفت: دولت خواستار اختصاص ۶۰میلیارد به سازمان‌های مردم‌نهاد زیر نظر محیط زیست بود که به دلیل احتمال سیاسی‌کاری این بند حذف شد.

احمد امیرآبادی در گفتگو با خبرنگار مهر، با انتقاد از اظهارات شب گذشته ابتکار، رئیس سازمان محیط زیست در مورد عدم حمایت مجلس از سازمان اظهار داشت: کمیسیون تلفیق تبصره‌ای از لایحه بودجه را حذف کرد که بر اساس آن دولت خواستار کمک ۶۰ میلیارد تومانی به NGOهای زیرمجموعه سازمان محیط زیست جهت مبارزه با آلایندگی بود.

نماینده مردم قم ادامه داد: محل مصرف این بودجه برای سازمان‌های مردم نهاد بود که احتمال انحراف این بودجه به سمت سیاسی‌کاری‌ها می‌رفت.

وی با بیان اینکه در مدت حضور ابتکار در دولت اصلاحات و دولت تدبیر در سازمان محیط زیست خدمتی ندیده‌ایم، افزود: بر اساس این بند ۶۰ میلیارد تومان از عوارض شهرداری‌ها و دهیاری‌ها که خودشان مشکلات زیای دارند، برداشته می‌شد و جهت مبارزه با آلایندگی به سازمان‌های مردم نهاد داده می‌شد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق با طرح این سوال که سازمان های مردم نهاد چطور می تواند مشکل ریزگردها را حل کند؟ خاطر نشان کرد: احتمال نمایندگان این بود که این بودجه سال آینده برای انتخابات خرج شود؛ آن هم با توجه به سابقه رفتارهای سیاسی که از خانم ابتکار در شوراها داشتیم.

امیرآبادی تاکید کرد: در بخش‌های مختلف بودجه کمک‌های مختلفی به سازمان محیط زیست شده است.

نماینده مردم قم در مجلس توضیح داد: در دولت تدبیر، مصوبه دولت قبل مبنی‌بر مالچپاشی ۲۰۰ هزار هکتار از بیابان‌های استان خوزستان متوقف شد که این امر نشان‌دهنده تلاش سازمان محیط زیست برای سیاسی‌کاری به جای توجه به مسائل حرفه‌ای است.

کد N729146

وبگردی