آفتاب

رهبر کنگره: کاخ سفید با نتانیاهو خصومت دارد/ اوباما برای جنگ با داعش استراتژی قوی ندارد

رهبر کنگره: کاخ سفید با نتانیاهو خصومت دارد/ اوباما برای جنگ با داعش استراتژی قوی ندارد

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پیش از سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای سخنرانی در کنگره، کاخ سفید را به خصومت ورزی با نتانیاهو متهم کرد.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پیش از سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای سخنرانی در کنگره، کاخ سفید را به خصومت ورزی با نتانیاهو متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جان بوئنر، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه با فاکس نیوز از تصمیم خودش برای دعوت از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای سخنرانی در کنگره درباره برنامه اتمی ایران دفاع کرد. بوئنر براین باور است که باید به "مداخلات" کاخ سفید و بحث‌ها برای کاهش تحریم‌ها علیه ایران پایان داد.

وی درباره دعوت از نتانیاهو گفت: من می‌خواهم اطمینان حاصل کنم که هیچ دخالتی وجود ندارد. اینجا در واشنگتن این مساله که کاخ سفید با نخست وزیر اسرائیل خصومت دارد، پنهان نیست. دوستانه می‌گویم که نمی‌خواهم آن‌ها وارد اینگونه مسائل شوند. پیام مهم دعوت این است که مردم آمریکا نیاز دارند که بشنوند. من خوشحالم که اومی‌آید و از سخنانش استقبال می‌کنم.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا همچنین اذعان کرد که درباره سفر نتانیاهو به واشنگتن به کاخ سفید اطلاع نداده بود.

وی گفت: واقعیت این است که نمی‌خواستم آنها وارد این مسائل شوند و آنچه را که من گمان می‌کنم فرصت است، خراب کنند.

بوئنر در بخش دیگری از سخنانش درباره درخواست اوباما برای دریافت مجوز جنگ برای مقابله با داعش گفت که این اقدام "هوشمندانه" نیست.

وی که یکی از منتقدان این درخواست است،گفت: رئیس جمهوری آمریکا درخواست اختیارات کمتری نسبت به اختیارات کنونی کرده است و من گمان نمی‌کنم که این اقدام هوشمندانه باشد. درخواست اوباما برای دریافت مجوز از کنگره با هدف جنگ علیه داعش است اما آنقدر قدرت ندارد که بتواند آنها را شکست دهد. درخواست اوباما در واقع پوششی سیاسی در داخل و مبنای حقوقی قاطع‌تر برای پیگیرد شبه نظامیان است.

رئیس مجلس نماینگان در ادامه تاکید کرد: ما نیاز داریم تا یک استراتژی قوی‌ علیه داعش اتخاذ شود؛ چیزی که تاکنون از سوی کاخ سفید ارائه نشده است. گمان می‌کنم که ما نیاز داریم تا اختیارات را تقویت کنیم. گمان نمی‌کنم که آنچه که رئیس جمهور از ما درخواست کرده است به وی انعطاف پذیری و یا حتی قدرتی علیه این دشمن بدهد تا علیه آنها پیروز شود.

دنیس مک دوناف، رئیس کارمندان کاخ سفید گفت که کنگره تحت کنترل جمهوری خواهان نباید درخواست اوباما را برای گرفتن مجوز نظامی قانونی علیه داعش رد کند.

انتهای پیام

کد N729035

وبگردی