آفتاب

اخوان‌المسلمین اردن 10 تن از رهبران خود را کنار گذاشت

اخوان‌المسلمین اردن 10 تن از رهبران خود را کنار گذاشت

منابع نزدیک به رهبران اخوان المسلمین اردن فاش کردند که شورای مرکزی این گروه در نشستی فوق العاده تصمیم گرفت تا 10 تن از رهبران خود را از کادر رهبری تشکیلات جدا کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه خبری الجزیره، منابع مذکور تاکید کردند که این 10 تن به اتهام ارتباط با دولت برای تاسیس یک حزب سیاسی با نام اخوان المسلمین و آسیب رساندن به جایگاه قانونی اخوان، توسط شورای مرکز که عالی‌ترین هیات رهبری اخوان المسلمین است، کنار گذاشته شده‌اند.

بنا بر این گزارش، از جمله افراد برجسته‌ای که از اخوان کنار گذاشته شده‌اند، عبدالمجید ذنیبات، ناظر کل اخوان و ارحیل غرایبه، رئیس پروژه‌های عمرانی اخوان در اردن هستند که پیشتر نیز به تلاش برای از بین بردن اتحاد در اخوان المسلمین، متهم شده بودند.

روزنامه مصری الیوم السابع نیز اعلام کرد: اخوان المسلمین اردن به تازگی نشست فوق العاده‌ای برای رسیدگی به موضوعات مربوط به این گروه، فعالیت‌های مختلف آن و روابط اخوان با نهادهای اجتماعی اردن، برگزار کرده است که در این نشست چند طرح به تصویب رسیده و تعدادی از اعضای اخوان برای ثبت مجوز‌های جدید با اسم این گروه و رایزنی با مسولان مربوطه انتخاب شدند.

در ادامه این بیانیه آمده است: بر پایه اساسنامه اخوان المسلمین هر عضوی از این گروه که دست به اقدامات یکجانبه بزند را جدا شده از گروه قلمداد می‌کند و اخراج خواهد شد.

انتهای پیام

کد N728934

وبگردی