آفتاب

چین یک مقام ارشد حزب حاکم را به دلیل فساد مالی تحت پیگرد قرار داد

چین یک مقام ارشد حزب حاکم را به دلیل فساد مالی تحت پیگرد قرار داد

دولت پکن امروز (دوشنبه) اعلام کرد، چین یکی از معاونان سابق رئیس هیات عالی مشورتی پارلمان را به دلیل فساد مالی از جمله دریافت رشوه و فروش سمت تحت پیگرد قرار می‌دهد؛ وی جزء مقامات ارشدی است که اخیرا با این کمپین مقابله با فساد مواجه شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، "سو رونگ" تا سال گذشته میلادی که تحقیقاتی در این باره آغاز شد، یکی از 23 معاون هیات تشریفاتی اما عالی‌رتبه "کنفرانس مشورتی سیاسی خلق چین" بود.

کمیسیون مرکزی مبارزه با فساد حزب حاکم کمونیست در امور بازرسی مقررات گفت: "سو رونگ" از قدرتش برای انتصاب افراد و فعالیت کمپانی‌های ناشناس استفاده کرده و مبلغ بسیار بالایی رشوه دریافت کرده است.

این کمیسیون بدون اشاره به جزئیات در بیانیه‌ای گفت: سو رونگ از قدرتش سوءاستفاده کرده و باعث ضررهای بسیاری به اموال و دارایی‌های کشور شده است. او به عنوان یکی از مقامات ارشد حزب قوانین سیاسی این حزب را رعایت نکرده، بی‌دلیل عنوان و درجه فروخته، درجات رسمی مقامات را منحرف کرده و به جو جامعه خدشه وارد کرده است.

در این بیانیه آمده است: نفوذ سو رونگ نفرت‌انگیز است و او رسما از عنوانش خلع و از حزب اخراج شده است. جزئیات پرونده او به مقامات قضایی ارائه شده و او در دادگاه تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

سو رونگ پیشتر به عنوان رئیس حزب کمونیست در استان‌های جیانگچی و گانسو خدمت کرده بود.

رسانه‌های چین گفتند، تحقیقات درخصوص سو رونگ مربوط به زمان استانداری‌اش در جیانگچی و رشوه‌گیری همسرش در رابطه با توافقات و پروژه‌های ساخت و ساز این استان است.

این در حالی است که وی و خانواده‌اش هنوز در این باره هیچ اظهارنظری نکرده‌اند.

انتهای پیام

کد N728881

وبگردی