آفتاب

تجری : دولت و مجلس در بحث بودجه باید درک متقابل داشته باشند

تجری : دولت و مجلس در بحث بودجه باید درک متقابل داشته باشند

یک نماینده پیشین مجلس اظهار داشت: در بحث بودجه دولت و مجلس باید درک متقابل داشته باشند.

فرهاد تجری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره بررسی بودجه سال 94 در مجلس و همکاری دولت و مجلس، اظهار کرد: در این زمینه هر دو طرف باید یکدیگر را درک کنند. دولت‌ها و مجالس همزمان باید بپذیرند که مکمل یکدیگر هستند و منافع ملی را فراتر از منافع تشکیلاتی و جناحی بدانند. در این صورت تلاش هر دو طرف به پیشرفت کشور کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: یقینا لایحه بودجه که تنظیم مقررات مالی و اداری سال آینده کشور است اقتضائات، محدودیت‌ها و اولویت‌های خاصی در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ... دارد که بر عهده دولت است تا اهم و فی‌الاهم کند و با توجه به شرایط کشور بودجه صحیحی به مجلس بفرستد.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس باید با کمترین تغییرات بودجه را به تصویب برساند، تاکید کرد: اگر مجلس نقدی هم به بودجه دارد باید با توضیحات فنی و کارشناسی مطرح شود اما در کل باید به دولت به عنوان مجری و نهادی که خودش درگیر مسائل است اعتماد کرد تا بودجه با کمترین تغییرات به تصویب برسد و دولت بتواند در اداره کشور مدیریت صحیحی را اعمال کند.

تجری در پایان اظهار کرد: معمولا از مجلس انتظار می‌رود که به فراخور تشخیص دولت کمترین تغییرات را در بخش‌ها، سرفصل‌ها و ردیف‌های بودجه انجام دهد مگر اینکه در جایی با نظر کارشناسی قوی برخی تغییرات ایجاد شود. به هر حال مراکز تحقیقاتی و کارشناسی می‌توانند به کمک دولت و مجلس بیایند و به تعامل بیشتر در بحث بودجه‌بندی کمک کنند.

انتهای پیام

کد N728704

وبگردی