آفتاب
سفیر ایران در دانمارک :

ایران از باثبات ترین کشورها در خاورمیانه است

ایران از باثبات ترین کشورها در خاورمیانه است

سفیر کشورمان در دانمارک گفت: تروریسم و خشونت محدود به یک منطقه خاص نبوده و سراسر جهان را تهدید خواهد کرد و لذا مبارزه علیه تروریسم یک مسئولیت بین المللی است که بعهده همه ملت ها است .

به گزارش خبرگزاری مهر، جشن  سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در کپنهاگ با حضور جمع زیادی از شخصیت های سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و رسانه ای از جمله سفرا و دیپلمات های مقیم در محل اقامتگاه سفیر برگزارشد. در این مراسم حضور  مدیران شرکت های طرف همکاری  با ایران  و مسلمانان نیز چشمگیر بود.

حمید بیات ، سفیر جمهوری اسلامی ایران در دانمارک در این مراسم با اشاره به  سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی  به رهبری امام خمینی تاکید کرد: طی این سال ها علیرغم آنکه کشور با موانع زیادی از جمله هشت سال جنگ تحمیلی و  فشارهای ناشی از تحریم های اقتصادی و سیاسی مواجه بوده لیکن  شاهد دستاوردهای درخشانی در عرصه های مختلف سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ،  علمی و صنعتی هستیم .

وی افزود: در دوران پس از انقلاب اسلامی توجه به علم در ایران مبنای تصمیم سازی و سیاستگذاری در عرصه های داخلی و بین المللی بوده و نهضت علمی شکل گرفته در ایران مبنای دستاوردهای بزرگی در کشور شده  و هم اکنون  بیش از 2500 دانشگاه و دانشکده با بیش از  5/4 میلیون نفر دانشجو در حال فعالیت هستند .

وی با اشاره به تلاش های دولت  جمهوری اسلامی ایران در  توسعه روابط و کاهش تنش افزود : نتیجه این سیاست ، مدیریت مذاکرات هسته ای براساس منافع کشور و مقابله با تهدیدات تروریستی در منطقه بوده است .

وی همچنین  با اشاره به گسترش  خشونت و افراط گرائی در  خاورمیانه آن را تهدیدی علیه منطقه و فراتر از منطقه به خصوص اروپا دانسته که هدف آن تخریب چهره اسلام  ، اسلام هراسی و ارائه تصویر منفی از این دین الهی  است.

سفیر ایران افزود : تروریسم و خشونت محدود به یک منطقه  خاص نبوده و  سراسر جهان را تهدید خواهد کرد و لذا  مبارزه علیه تروریسم یک مسئولیت بین المللی است که بعهده همه ملت ها  است . در این ارتباط ، ایران در چهارچوب روابط سازنده  و اعتمادساز خود با کشور های منطقه و جهان مبتنی بر منافع و احترام متقابل،  اقدام خواهد کرد .

وی تاکید کرد: منطقه خاورمیانه شاهد ناامنی و  ناهنجاری های زیادی است لیکن  ایران یکی از باثبات ترین و با امن ترین کشورها در این منطقه است و  در چنین محیط امنی ،  کشور به سمت توسعه و بازسازی حرکت خواهد کرد ، ایران همچنین سهم مهمی در ثبات و امنیت منطقه دارد  . کشور من یعنی ایران  امنیت منطقه را  جزئی از امنیت  خود  تلقی می کند.

بیات با اشاره به پیام اخیر  رهبر معظم انقلاب اسلامی برای جوانان  غرب گفت  در این پیام رهبر فرزانه انقلاب جوانان را دعوت کردند تا اسلام حقیقی را مبتنی بر منابع اصیل آن از جمله زندگی پیامبر اسلام  ( ص ) و  قرآن مجید مطالعه و شناخت درستی از اسلام واقعی داشته باشند.

بیات تصریح کرد در این راستا رئیس جمهور ایران نیز در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل طرح " جهان علیه خشونت و افراط گرائی " را پیشنهاد نمودند  که با استقبال گسترده کشورها روبرو شده است .

وی افزود :  مذاکرات  هسته ای بخشی از سیاست خارجی  جمهوری اسلامی ایران بوده   و طی سال گذشته  هدف ما شفاف سازی و مذاکرات جدی و صریح  در زمینه هسته ای با هدف اعتماد سازی  و رفع شبهات بوده   که می بایست مبتنی بر مواضع برابر ، احترام متقابل و پذیرش قوانین بین المللی صورت گیرد.

وی ادامه داد:  پرونده هسته ای ایران می تواند یک فرصت تاریخی برای غرب به منظور اثبات اینکه از سیاست تبعیض پیروی نمی کندو مخالف همگرائی با دیگران نیست،قلمداد شود و از طرفی  ایران  در مذاکرات هسته ای بسیار جدی بوده و آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز بر اجرای تعهدات از سوی ایران صحه گذاشته است  و ایران همچنان به برنامه صلح آمیز هسته ای خود  شامل حق غنی سازی اورانیوم و حقوق هسته ای خود در چهارچوب مقررات و پادمانها عمل خواهد کرد.

سفیر ایران در دانمارک در پایان سخنان خود با اشاره به ارتقاء روابط دوستانه ایران و دانمارک و برگزاری مراسم هشتادمین سالگرد روابط دوکشور اعلام نمود که در سال جاری دیدارهای مهمی در سطوح مختلف سیاسی از جمله سفر وزیر امورخارجه دانمارک به تهران  و همچنین هیئت های پارلمانی در دوکشور انجام شده است و امیدواریم باتوجه به تحولات جدید از جمله استقبال شرکت های اقتصادی دانمارک در توسعه همکاری ها  شاهد توسعه و تعمیق مناسبات دوجانبه در ابعاد مختلف بین دوکشور در آینده نزدیک باشیم  .

کد N728495

وبگردی