آفتاب

دادگاه ترکیه حکم به ادامه بازداشت 17 مامور پلیس داد

دادگاه ترکیه حکم به ادامه بازداشت 17 مامور پلیس داد

دادگاهی در ترکیه در راستای تحقیقات درباره استراق سمع غیرقانونی علیه سیاستمداران، مقامات دولت و تاجران در این کشور 17 مامور پلیسی را که اخیرا در این راستا بازداشت شده بودند، همچنان در حبس نگه داشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، حدود یک هفته پیش نیروهای امنیتی ترکیه براساس دستور یک دادگاه در این کشور یورش‌هایی را در 12 شهر انجام دادند و در این عملیات 21 افسر پلیس بازداشت شدند.

از بین این 21 نفر، 17 تن رسما تحت بازداشت قرار گرفتند تا مقدمه محاکمه آنها فراهم شود. چهار افسر دیگر نیز به طور موقت آزاد شدند اما ممنوع الخروج هستند.

این 21 مقام پلیس ترکیه متهم به تلاش برای سرنگون کردن دولت رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری این کشور و یا مانع تراشی در راه انجام وظایف از طریق ارتکاب استراق سمع، ضبط اطلاعات خصوصی، نقض حریم خصوصی و تشکیل یک سازمان تروریستی شده‌اند.

وکیل تعدادی از این ماموران پلیس اظهار داشت: حکم اخیر توسط دادگاه صادر نشده بلکه این حکم از طریق مجراهای نامعلوم صادر شده و این قضات و دادستان‌ها تنها در صحنه سازی نقش خود را ایفا می‌کنند.

از اواسط 2014 تاکنون ده‌ها افسر پلیس ترکیه در جریان تحقیقاتی که از سوی دولت اردوغان علیه حامیان فتح الله گولن، روحانی مسلمان ساکن آمریکا و رقیب سیاسی وی انجام شدند، بازداشت شده‌اند.

انتهای پیام

کد N728401

وبگردی