آفتاب

بازداشت مجرم سایبری تحت تعقیب‌ اف بی آی در پاکستان

بازداشت مجرم سایبری تحت تعقیب‌ اف بی آی در پاکستان

یک مجرم سایبری که در فهرست مجرمان تحت تعقیب اینترپل و اف بی آی قرار داشت و اقدام به کلاهبرداری از چندین نفر و شرکت به مبلغ 50 میلیون دلار کرده، در شهر کراچی توسط نیروهای امنیتی پاکستان بازداشت شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری هند، نور عزیزالدین که یک مجرم سایبری تحت تعقیب اینترپل و اف بی آی است در یورش نیروهای وابسته به آژانس تحقیقات فدرال پاکستان در اقامتگاهش در کراچی بازداشت شد.

براساس گزارش‌ها دو پسر عزیزالدین و ارشد فرحان، دوست وی نیز در این حمله که تحت رهبری میرمظهر جبار، معاون رئیس دایره مبارزه با جرایم سایبری در آژانس تحقیقات فدرال صورت گرفت بازداشت شدند.

یک مقام بلندپایه این آژانس اعلام کرد: نور عزیزالدین به دلیل نقش داشتن در جرایم سایبری بزرگی که در خاک پاکستان مرتکب شده بازداشت شده است.

این مقام خاطرنشان ساخت: او اکنون در بازداشت است و از سوی بسیاری از کشورها و به سبب تعداد زیادی پرونده تحت تعقیب قرار دارد.

همچنین وب سایت اف بی آی نیز برای دستگیری این مجرم جایزه تعیین کرده است.

به گفته سایت اف بی آی نور عزیزالدین در چندین پرونده مربوط به هک و کلاهبرداری سایبری از چند شرکت و چند فرد به مبلغ 50 میلیون دلار که از نوامبر 2008 تا آوریل 2012 انجام شده‌اند دست داشته است.

اف بی آی آمریکا برای اطلاعاتی که باعث دستگیری وی شود جایزه 50 هزار دلاری تعیین کرده بود.

انتهای پیام

کد N728400

وبگردی